مهر گزارش می‌دهد؛

گزارش سومین روز نمایشگاه کتاب فرانکفورت/ازدحام در پیش است

سومین روز برپایی نمایشگاه کتاب فرانکفورت مانند روز اول آن، نسبتا خلوت و تخصصی‌تر از روز دوم برگزار شد.

گزارش سومین روز نمایشگاه کتاب فرانکفورت/ازدحام در پیش است

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به آلمان، سومین روز از هفتادمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت نیز به پایان رسید و حالا دو روز پایانی این رویداد باقی مانده است.

طبق قول معروف و متداولی که بین اهالی و مخاطبان این نمایشگاه نهادینه شده، گفته می‌شود مذاکرات اصلی در این 3 روز انجام شده و درباره قراردادهای مهم بازار نشر صحبت می‌شود. آن‌چه در 2 روز پایانی نمایشگاه رخ می‌دهد، جلوه عمومی‌تری نسبت به 3 روز ابتدایی آن دارد.

با این حال هستند ناشرانی که در 2 روز پایانی نمایشگاه هم فعالیت کرده و به مذاکره با ناشران یا آژانس‌های ادبی مختلف می‌پردازند. اما همان‌طور که اشاره شد، روال جمع کردن غرفه‌ها و پایان کار برخی شرکت‌کنندگان از ساعات پایانی روز سوم آغاز می‌شود.

روز سوم نمایشگاه نسبت به  روز دوم، خلوت‌تر و مانند روز اول، تخصصی‌تر بود. در این روز هم برگزاری نشست‌های ادبی مانند نشست معرفی و گفتگو درباره کتاب جدید یوناس یوناسن از جمله برنامه‌های مختلف این نمایشگاه بودند. همچنین برخی بازدیدهای مهم از جمله بازدید رئیس نمایشگاه کتاب بولونیا از غرفه ایران و گفتگو با قائم‌مقام نمایشگاه کتاب تهران در این روز انجام شدند.

ناشران و آژانس‌های ادبی آمده از ایران، طی این روزها و تا پایان نمایشگاه، مشغول مذاکره برای خرید و فروش رایت کتاب‌های مختلف هستند.

اما طبق شنیده‌ها و روال معمول نمایشگاه کتاب فرانکفورت، در دو روز پایانی، سیل بازدیدکنندگان عمومی به نمایشگاه سرازیر شده و مخاطبان غیرتخصصی هم اجازه بازدید از این رویداد را خواهند داشت بنابراین پیش‌بینی می‌شود طی امروز و فردا، مجموعه نمایشگاهی فرانکفورت جمعیت زیادی را به خود ببیند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر