سرلشکر باقری مطرح کرد؛

اقدامات کنگره «طب نظامی» برای مداوای مجروحین جبهه مقاومت

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با همکاری اعضای کنگره طب نظامی امکان مداوای مجروحین درگیری‌های منطقه، که با تجاوز به یمن و جنایات رژیم صهیونیستی و تروریست‌ها بوجود آمده است، فراهم خواهد شد.

اقدامات کنگره «طب نظامی» برای مداوای مجروحین جبهه مقاومت

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز در حاشیه چهارمین همایش بین المللی طب نظامی آسیا پاسیفیک، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسئله طب نظامی و رسیدگی به مجروحان و مصدومان در جنگ‌ها، مسئله بسیار مهمی است.

وی افزود: با داشتن سابقه دفاع مقدس، تجارب ارزشمندی در حوزه طب نظامی در کشور ما فراهم شده که به جرأت می‌شود گفت کمتر کشوری در دنیا در حوزه طب نظامی فعالیت دارد.

سرلشکر باقری با اشاره به سابقه کنگره طب رزم در جهان گفت: قریب به 100 سال از عمر این کنگره می‌گذرد و ما امروز شاهد برگزاری اجلاس منطقه‌ای آسیا- اقیانوسیه با حضور مسئولان بهداری رزمی کشورهای آسیا اقیانوسیه و سایر قاره‌های جهان هستیم.

وی افزود: امروز برای دو سال ریاست این کنگره به جمهوری اسلامی ایران منتقل شد. در این دو سال اقدامات بسیار مهمی انجام خواهد شد که امیدواریم با همکاری همه کشورهای عضو، امکان مداوای مجروحین درگیری‌های منطقه که با تجاوز برخی کشورها در یمن و همچنین جنایات رژیم صهیونیستی و جنایات تروریست‌ها به وجود آمده، این کنگره بتواند اقداماتی را برای مداوای بهتر مجروحان فراهم کند.

وی ادامه داد: از دیگر اقداماتی که در این دو سال می‌تواند صورت بگیرد، تدوین و انتشار کتاب مرجع طب نظامی -که قبلا توسط آمریکا تهیه شده و 20 سال از عمر آن می‌گذرد- توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با استفاده از تجربیات جامع پزشکی نیروهای مسلح، است تا به عنوان یک مرجع جهانی قابل استفاده باشد.  

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اعضایی که به این کنگره آمده‌اند از برخی دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های نیروهای مسلح بازدید خواهند کرد و با تجربیات و آنچه که در پی صدمات شیمیایی، بر سر کشور ما آمده آشنا خواهند شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان