در گفت و گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

افزایش ۵۰درصد هزینه حمل برای دامداران/ کامیونداران شرط حمل را پرداخت هزینه بیش از بارنامه عنوان می‌کنند

رئیس انجمن صنفی گاوداران ایران گفت: هزینه‌های حمل نهاده‌های دامی از بنادر شمالی برای دامدارن ۵۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش 50درصد هزینه حمل برای دامداران/ کامیونداران شرط حمل را پرداخت هزینه بیش از بارنامه عنوان می‌کنند

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ احمد مقدسی در گفت و گو با اقتصادآنلاین با تاکید بر اینکه حمل نهاده‌های دامی از بنادر جنوبی متوقف شده است، اظهار کرد: کامیونداران در شرایطی رضایت به حمل نهاده‌های دامی می‌دهند که دامدارن حداقل دو برابر بیش از بارنامه حاضر به پرداخت هزینه حمل باشند.

وی ادامه داد: به طور مثال اگر هزینه حمل برای هر کیلوگرم نهاده در بارنامه 50 تومان درج شده باشد، کامیونداران درخواست دریافت 100 تومان دارند تا نهاده را به دست دامدار برسانند.

مقدسی با بیان اینکه در فصل تامین ذرت سیلویی هستیم، گفت: سال گذشته قیمت هر کیلوگرم ذرت علوفه‌ای داخلی برای تهیه سیلو 200 تومان بود، اما امسال به 350 تومان رسیده است.

به گفته وی؛ قیمت پلاستیک برای پوشاندن سیلوها نیز 100 درصد افزایش داشته به نحوی که هر متر آن از 10 هزار تومان در مردادماه به 20 هزار تومان در مهرماه جاری رسیده است.

رئیس انجمن صنفی گاوداران ایران همچنین از افزایش قیمت سبوس دولتی و کاهش سهمیه دامداران خبر داد و افزود: دولت هر کیلوگرم این نهاده را 3 ماه پیش با قیمت 520 تومان به دامدارن می‌داد، اما اکنون علاوه بر کاهش سهمیه به نصف قیمت آن را به 900 تومان افزایش داده است.

مقدسی در پایان همچنین از افزایش 400 تومانی قیمت یونجه نسبت به اول سال خبر داد.

لینک کپی شد
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان