شوک بزرگ سه روز پایانی زندگی بهرام شفیع

برنامه ورزش و مردم تقریبا در همه ۴۰ سال گذشته و غیر از دو سه سال نخست در اختیار بهرام شفیع بود.

بهرام شفیع

بهرام شفیع که این اواخر انتقادهای زیادی را به برنامه اش می کردند و به طرز چشمگیری مخاطبانش کاهش یافته بود، این قدر خاطرات نوستالژیک برای هوادارانش به جای گذاشته بود که اعلام خبر فوتش یکبار طوفانی شد و شبکه های اجتماعی را درنوردید.

او که پیشتر دو بار جراحی قلب باز کرده بود، این اواخر مشکل حادی نداشت اما چه شده بود که یکباره این اتفاق برایش رخ داد؟ امیر اقبال شفیع درست بعد از فوت پدرش در همان اولین مصاحبه ها گفت72 ساعت تلخ بر این مجری قدیمی گذشته است.

 

قانون بد موقع بازنشستگی

دو رخداد از پی هم او را باید در ۶۲ سالگی و به طور همزمان از دو عشقش جدا می کرد. اولی تصویب و عملیاتی شدن قانون بازنشستگی بود. قانونی که سبب شد تا ۱۳ رئیس فدراسیون رفتنی شوند و بهرام شفیع هم باید از هاکی می رفت. فدراسیونی که به نامش سند خورده بود و بارها تلاش برای کنار گذاشتنش به واسطه محبوبیتش در ورزش و جایگاهی که داشت، سبب می شد تا ماجرا به نتیجه نرسد. او پسر خاله سید احمدآقای خمینی بود و خودش هم کم چهره ای در ورزش نبود که به سادگی از کنار نامش بگذرند. ولی این تفسیر جدید از قانون بازنشسته ها دیگر مسیر را بر روی بسته بود.

 

ماجرای تلویزیون!

همین قانون البته در تلویزیون هم دستاویزی شده بود برای منتقدانش. همین چندی قبل بود که روابط عمومی شبکه اول سیما اعلام کرد برنامه ورزش و مردم را بعد ۴۰ سال از شفیع می گیرند.

خبری که ضربه روحی بزرگی به این مجری قدیمی زد. او و پسرش بلافاصله خبر را تکذیب کردند چون تا پایان آبان ماه قرارداد داشتند و باورشان این بود باز هم کارشان ادامه پیدا می کند. ولی زین العابدین که مدیرپیشین شبکه سه بود انگار برای تغییرات در برنامه ورزشی شبکه اول به جمع بندی رسیده بود. او دوباره این برنامه را به قبل از ظهر جمعه برگرداند و نزدیکان به شفیع می گویند قرار بوده او تنها دو برنامه دیگر را روی آنتن ببرد.

امیر اقبال پسر و همکار شفیع در این سال های آخر ورزش و مردم بعد از فوت پدر از ۷۲ ساعت سختی گفت که به او گذشت و حالا گروهی اعتقاد دارند این دلخوری مربوط به این ماجرا بوده است. گزینه بعدی شبکه یک انگار برای برنامه ورزش و مردم هم پیمان یوسفی بوده است که این روزها برای بازی های پاراآسیایی در جاکارتا است. پیمان که بعد از تغییر و تحول در گروه ورزش و مدیریت شبکه 3، برنامه لیگ برتر را هم اجرا نمی کرد، قرار بود بیاید تا احتمالا در برنامه ورزش و مردم تحول ایجاد کند. اگرچه خود پیمان هم همیشه منتقدانی جدی در نوع گزارش، اجرا و برنامه هایش دارد و منتقدانش کمتر از بهرام شفیع هم نبوده اند.

 

روایت از نگاه رسانه ملی

تلاش برای تماس با مجید زین العابدین به نتیجه ای نرسید و مدیر شبکه اول سیما پاسخ تماس های همکاران ما را نداد و رنجبران مدیر روابط عمومی سازمان هم از پاسخگویی در این باره تا زمان حصول اطلاعات قطعی خودداری کرد اما یک منبع آگاه در رسانه ملی در این باره گفت: «ایشان قرار بود بعد از 4 یا 5 برنامه از برنامه ورزش و مردم بروند و این موضوع با تمایل خودشان هم بود. اینکه برنامه به اصرار مدیران شبکه از او گرفته شده باشد واقعیت ندارد . البته با پیمان یوسفی برای آینده این برنامه صجبت هایی شده بود.»

اگرچه به نظر می رسد زمان برای تغییر در ورزش و مردم رسیده بود اما یکی از دلخوری‌های روزهای پایانی عمر مرحوم شفیع تلخی باور این واقعیت بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان