در گفتگو با مهر مطرح شد؛

رئیس نمایشگاه فرانکفورت به سفیر ایران چه گفت؟

رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت بزرگ‌ترین مانع ایران برای مهمانی ویژه این نمایشگاه را عدم پیوستن به قانون کپی‌رایت عنوان کرد اما گفت در تدارک برگزاری یک برنامه ویژه با محوریت ایران است.

رئیس نمایشگاه فرانکفورت به سفیر ایران چه گفت؟

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به آلمان، اولین روز هفتادمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت با دیدار علی ماجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران و یورگن باس رئیس این نمایشگاه همراه بود.

ماجدی که برای افتتاح غرفه ملی ایران به نمایشگاه آمده بود، در دفتر باس حاضر شد و با او به گفتگو نیست. این نشست بدون حضور خبرنگاران برگزار شد با این حال درباره گفتگوهای انجام شده با سید علی موجانی رایزن فرهنگی ایران به عنوان یکی از حاضران در این نشست گفتگو کردیم و وی محتوای مطرح‌شده در این جلسه را به مهر گفت.

موجانی درباره سخنان باس به سفیر ایران در آلمان گفت: باس در این نشست به آقای ماجدی گفت: با وجود این‌که مهم‌ترین مانع پذیرش ایران به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه فرانکفورت، عدم پذیرش قانون کپی‌رایت توسط این کشور است، اما فرهنگ و ادبیات کشور شما چنان جذاب و پرمایه است که ما را با یک ضرورت روبرو کرده است. این ضرورت این است که با برگزاری یک برنامه ویژه تلاش کنیم سهم خودمان را در معرفی فرهنگ و تمدن ایران ادا کنیم. ادای این سهم هم توسط ما، به عنوان برگزارکننده مهم‌ترین رویداد مربوط به حوزه کتاب در جهان است.

طبق سخنان رایزن فرهنگی ایران در آلمان، باس در ادامه به ماجدی گفته است: در نظر داریم در آینده نزدیک، برگزاری یک برنامه ویژه فرهنگی با موضوع فیلم و هنر را در نمایشگاه فرانکفورت داشته باشیم.

باس در پایان این نشست اشاره کرده که در صورت اعلام آمادگی مسئولان ایرانی، در اولین فرصت، سعی خواهد کرد ضمن بازدید از کشورمان، با گفتگو و مباحثه بتواند با مسئولان فرهنگی ایران به تفاهم رسیده و اجرای برنامه ویژه با محوریت ایران را به نتیجه برساند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر