مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران به میزان خبرداد

کاهش ۱۰ درصدی تلفات رانندگی در مازندران

عباسی گفت: در شش ماهه امسال تعداد ۳۰۲ نفر (۲۲۷ مرد و مابقی زن) بر اثر تصادفات رانندگی در استان مازندران جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش داشت.

302کاهش 10 درصدی تلفات رانندگی در مازندران / 302 نفر در جاده ها جان باختندعباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران درگفت‌وگو باخبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با بیان اینکه در کلیه محور‌ها (محور برون شهری، برون شهری، راه روستایی) شاهد کاهش آمار بودیم، تصریح کرد: جاده‌های برون شهری با 230 مورد و محور درون شهری با 72 نفر و راه روستایی با 12 نفر فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری و میاندرود با 51، آمل با 49 و بابل با 30 مورد بیشترین و شهرستان فریدونکنار با 2 مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

عباسی با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است اظهار داشت: در شش ماه امسال، 9 هزار و 399 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل نه درصد افزایش داشت.

این مقام اجرایی استان یادآور شد:دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمار‌های پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان