شعر برای یمن، یمن برای شعر

مرتضی امیری اسفندقه می‌گوید: آیا شعر می‌خواهد به داد یمن برسد یا حماسه یمن می‌خواهد به داد شعر برسد و شعر را از رخوت بیرون بکشد؟ هر دو چهره به چهره و روبه‌رو با هم مواجه هستند.

شعر برای یمن، یمن برای شعر

به گزارش ایسنا، این شاعر در نشست خبری هفدهمین همایش ادبی «سوختگان وصل» که صبح یکشنبه، 22 مهرماه توسط دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان این‌که همایش ادبی «سوختگان وصل» در این سال‌ها تذکر بر تفکر در موضوع شعر انقلاب بوده است اظهار کرد: هم حماسه یمن یک بار دیگر آتش به جان شعر می‌کشد و هم شعر یک بار دیگر کاغذین جامه به خوناب می‌شوید تا این حماسه را به رخ بکشد و یادآور شود. خاستگاه همایش‌های ادبی «سوختگان وصل» در اوج و موج انقلاب بوده؛ شعر انقلاب و انقلاب شعر که شعر شرف، آزادی و دیانت است.

او افزود: این شعرها سفارش و حکم نبود و یادآوری قلبی بود و این تذکر و یادآوری باعث شد تا شعرهایی که به دفتر همایش می‌رسد هیچ‌کدام متصنع و متکلف نباشد و برخاسته از دل و جان باشد و از همان نخستین روزها از ویژگی‌های این همایش این بوده که همه شاعران با همه سلیقه‌ها در جلسات آن حاضر شده‌اند. 

در این نشست سعید حدادیان، دبیر همایش ادبی «سوختگان وصل» نیز با ارائه توضیحاتی درباره فعالیت این همایش در طول 17 سال، گفت : ما در چند سال اخیر به‌دنبال این بودیم که در همایش «سوختگان وصل» برای مردم یمن هم برنامه‌ای داشته باشیم که امسال نوبت به آن رسید. 

او در ادامه با شکوهمند خواندن "حماسه یمن" و اشاره به "ناتوانی آل سعود برای از بین بردن این سرزمین"، اهمیت حضور دانشجویان و جوانان اهل قلم را در برپایی این همایش پررنگ دانست. 

فاطمه نانی‌زاد، مسئول اجرایی همایش نیز توضیحاتی درباره فرآیند اجرایی و مقررات شرکت در جشنواره امسال ارائه کرد و گفت: زمان برگزاری مراسم پایانی همایش، ششم آذرماه در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر