در دیدار جعفری و المعلم چه گذشت؟

خبرگزاری تسنیم: به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق که به سوریه سفر کرده است با ولید المعلم وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درباره راه‌های تقویت هماهنگی بین دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و تبادل دیدگاه‌ها درباره تحولات منطقه و بین‌الملل و تغییر مواضع برخی از طرف‌ها در سایه تحولات اخیر در سوریه و منطقه گفتگو کردند.

در این دیدار بر عمیق بودن روابط برادری و همکاری بین سوریه و عراق و روابط تاریخی و جغرافیایی عمیق بین دو کشور و اهمیت ادامه توسعه این روابط در زمینه‌های مختلف تاکید شد.

دو طرف همچنین بر ضرورت تسریع در بازگشایی گذرگاه‌های مرزی مشترک که به تقویت مقاومت دو کشور در مقابله با چالش‌های کنونی کمک می‌کند تاکید کردند.

ولید المعلم وزیر خارجه سوریه در این دیدار ضمن ارائه شرحی از تحولات کشورش گفت: ملت سوریه تصمیم گرفته است که نبرد خود علیه گروه‌های تروریستی را تا آزادسازی کامل خاک کشورشان ادامه دهند.

وی تاکید کرد که سوریه در مرحله نهایی پایان دادن به بحران و در آستانه پیروزی قرار دارد.

وزیر خارجه سوریه از مواضع عراق در محافل عربی و بین‌المللی در حمایت از دولت و ملت سوریه در نبرد با تروریسم تمجید کرد و گفت که دو کشور برادر در یک جبهه قرار دارند و چالش‌های آن‌ها یکی است.

المعلم در ادامه خواستار ادامه توسعه همکاری بین سوریه و عراق شد و گفت که باید در مرحله آینده هماهنگی استراتژیکی بین سوریه و عراق در برای ترسیم آینده بهتر برای دو کشور دوست وجود داشته باشد.

ابراهیم جعفری نیز در این دیدار گفت که روابط بین سوریه و عراق روابط مستحکمی است و دولت و ملت عراق حمایت‌های سوریه از عراق در طول تاریخ را فراموش نخواهند کرد.

وی تاکید کرد که عراق در کنار سوریه باقی خواهد ماند و روابط دو کشور باید به عالی‌ترین سطوح برسد و روابط اقتصادی و بازرگانی بین عراق و سوریه از سر گرفته شود.

وزیر خارجه عراق تاکید کرد که کشور‌های منطقه و دنیا در حال درک حقیقت حوادث سوریه هستند و ملت سوریه به نمایندگی از دنیا با تروریسم مقابله کرد.

وزارت خارجه عراق امروز یکشنبه از ورود ابراهیم الجعفری وزیر خارجه این کشور به دمشق خبر داد. سفر رسمی الجعفری به سوریه دو روز طول می‌کشد و او قرار است در این سفر با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفتگو کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان