ماهان شبکه ایرانیان

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کرمان در گفت‌وگو با میزان:

۹۰ درصد ابلاغ‌ها الکترونیکی و به صورت واقعی به دست مردم می‌رسد

خالقی گفت: با راه‌اندازی ابلاغ الکترونیک ۹۰ درصد ابلاغ‌ها به صورت واقعی انجام و به دست مردم می‌رسد در صورتی که پیش از راه‌اندازی ابلاغ الکترونیکی کمتر از ۴۰ درصد ابلاغ‌ها واقعی بود.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان در تشریح عملکرد این معاونت در حوزه خدمات الکترونیک قضایی اظهارکرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از سال 91 با 40 دفتر در کشور راه اندازی شدند که از این تعداد 3 دفتر در استان کرمان بود، اما این آمار در حال حاضر در کشور به 520 و در کرمان به 15 دفتر افزایش یافته است.

خالقی با اشاره به اینکه 10 دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان کرمان در شهرستان‌ها و 5 دفتر در شهر کرمان مشغول ارائه خدمات قضائی هستند، افزود: در دفاتر خدمات قضایی الکترونیک 228 عنوان خواسته ذکر شده است که فرد با مراجعه به این دفاتر می‌تواند خواسته‌های خود را انتخاب و نوع دادخواست خود را تعیین کند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت: ثبت دادخواست مربوط به دادگاه، ثبت دادخواست مربوط به شورای حل اختلاف، اظهارنامه، تجدید نظر خواهی، واخواهی، اعتراض ثالث، اعاده دادرسی مدنی و فرجام خواهی از جمله اقداماتی است که تاکنون در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اقداماتی که به زودی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام خواهد شد، اضافه کرد: اعتراض به قرار دادسرا، اعتراض به رای شورای حل اختلاف، تمدید پروانه وکلا، ابطال تمبر مالیاتی وکلا، صدور گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، ثبت شکواییه، مطالبه خسارت ایام بازداشت، واخواست سفته و لایحه از جمله اقداماتی است که به زودی در این دفاتر انجام خواهد شد.

خالقی با اعلام اینکه از سال 95 ابلاغ‌ها به صورت الکترونیک برای افراد حقیقی و از سال 96 ابلاغ‌ها به صورت الکترونیک برای افراد حقوقی ارسال می‌شود، افزود:21 تا 26 مهرماه هفته خدمات الکترونیک قضایی نامگذاری شده است.

معاون آمار و فن آوری اطلاعات در پایان بیان کرد: علاوه بر ابلاغ الکترونیکی در استان برای اولین بار برای زندانیان استان کرمان طرح مراقبت الکترونیکی انجام گرفته و چند نفر با اجرای پابند الکترونیکی تحت مراقبت قرار گرفته و از زندان آزاد شده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان