باکس آفیس آخر هفته: First Man از قافله‌ی Venom و A Star Is Born جا ماند

درام منتقد پسند «نخستین انسان» First Man از کمپانی یونیورسال Universal در باکس آفیس خود عملکرد ضعیفی داشت و با فروش ۱۶

درام منتقد پسند «نخستین انسان» First Man از کمپانی یونیورسال Universal در باکس آفیس خود عملکرد ضعیفی داشت و با فروش 16.5 میلیون دلاری از 3640 سالن سینما با اختلاف از «ونوم» Venom و «ستاره‌ای متولد شده است» A Star Is Born عقب افتاد. تنها امیدی که در حال حاضر وجود دارد این است که این فیلم در طول فصل جشنواره‌ها فروش آرام و پیوسته‌ای داشته باشد.
در نقطه‌ی مقابل، «ونوم» Venom از کمپانی سونی Sony که جایگاه خود در صدر جدول باکس آفیس را حفظ کرده است، جمع فروش جهانی‌اش را از مرز 378 میلیون دلار عبور داده است، همچنین «ستاره‌ای متولد شده است» A Star Is Born در دومین آخر هفته‌ی خود بازهم باکس آفیس ماه اکتبر را تکان داد. این دو فیلم به ترتیب فروش 35.7 میلیون دلاری و 28 میلیون دلاری را در این آخر هفته رقم زده‌اند. «ونوم» Venom افت 56 درصدی داشت که پایین‌تر از انتظارات بود درحالی‌که «ستاره‌ای متولد شده است» A Star Is Born به میزان 35 درصد افت کرد.

فیلم‌ساز برنده‌ی اسکار، دیمین شزل Damien Chazelle با ستاره‌ی «لالا لند» La La Land، رایان گاسلینگ Ryan Gosling، بار دیگر در فیلم «نخستین انسان» First Man همکاری می‌کند. این فیلم درباره‌ی سفر نیل آرمسترانگ Neil Armstrong به کره‌ی ماه در سال 1969 است. این درام زندگی‌نامه‌ای با ورود به آخر هفته، تخمین‌های فروش 18 میلیون دلار تا 20 میلیون دلاری را در اکران خود داشت (حتی بعضی از سرویس‌ها تخمین‌های بالاتری ارائه داده بودند). مخاطبان استقبال کمتری به این فیلم نسبت به منتقدان نشان دادند و در سینمااسکور امتیاز B+ به آن دادند.
جیم اور، رئیس پخش داخلی یونیورسال Universal، با اشاره به اینکه 56 درصد خریداران بلیت مرد بودند، درحالی‌که بیش از نیمی از مخاطبان بالای 35 سال سن داشتند، گفت: “مخاطبان اصلی ما، مردان بزرگ‌سال لزوماً در آخر هفته‌ی اکران فیلم به تماشای آن نمی‌آیند. ما در هفته‌ها و ماه‌های آینده فروش خوبی خواهیم داشت.”

«ونوم» Venom که در صدر جدول فروش خارجی هم قرار داشت توانست با فروش 69.7 میلیون دلاری از 54 مارکت، پیروزی بزرگی را برای تام راثمن Tom Rothman، مدیر فیلم سونی Sony، به ارمغان بیاورد. این فیلم تا یکشنبه توانسته‌ است 142.8 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 253.3 میلیون دلار در خارج از آمریکا بفروشد و جمع فروش جهانی خود را به 378.1 میلیون دلار برساند. این فیلم ابرقهرمانی با بازی تام هاردی Tom Hardy در نقش ضدقهرمان مارول Marvel که با بودجه‌ی 100 میلیون دلاری ساخته شده، طرفداران از تمام سنین و سلیقه‌ها را مجذوب خود کرده است.
«ستاره‌ای متولد شده است» A Star Is Born به کارگردانی بردلی کوپر Bradley Cooper و همچنین ایفای نقش او در مقابل لیدی گاگا Lady Gaga پیروزی بزرگی در باکس آفیس محسوب می‌شود. این فیلم روز یکشنبه را با 94.2 میلیون دلار به پایان رساند. این فیلم در خارج از آمریکا فروش بی‌سر و صداتری دارد و در دومین آخر هفته‌ی خود فروش 20.2 میلیون دلاری را رقم زده و به جمع فروش خارجی 41.2 میلیون دلار و جمع فروش جهانی 135.4 میلیون دلار رسیده است.

هم‌زمانی قدرت‌نمایی «ونوم» Venom و «ستاره‌ای متولد شده است» A Star Is Born بدون شک کار را برای «نخستین انسان» First Man بسیار سخت کرد، درحالی‌که این فیلم اختلاف زیادی با فیلم خانوادگی سونی Sony به نام «مورمور 2: هالووین جن‌زده» Goosebumps 2: Haunted Halloween ندارد. دومین قسمت از مجموعه فیلم «مورمور» Goosebumps با 16.2 میلیون دلار فروش از 3521 منطقه اکران شد.در میان فیلم‌های باقی‌مانده از هفته‌های گذشته، فیلم انیمیشنی «پاکوتاه» Smallfoot از کمپانی برادران وارنر Warner Bros. با 9.3 میلیون دلار فروش در جایگاه آخر جدول پنج فیلم برتر باکس آفیس آمریکای شمالی قرار گرفت و جمع فروش جهانی خود را به 110.2 میلیون دلار و جمع فروش داخل آمریکا را به 57.6 میلیون دلار رساند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان