هفتهی گذشته یک نشست بسیار مهم در مقر فدراسیون بینالمللی اتومبیلرانی در پاریس، با حضور تیمهای شرکتکننده در مسابقات فرمول یک در مورد تغییر در ساختار پیشرانههای کنونی برگزار شد.
در این نشست تمامی افراد، ازجمله نمایندگان فدراسیون بینالمللی، تأمینکنندگان مستقل و همچنین صاحبامتیازان بخش تبلیغاتی بر سر تغییر در پیشرانههای خودروهای فرمول یک به توافق رسیدند. آنها به این موضوع اشاره کردند که مسابقات فرمول یک محلی برای نمایش فناوریهای موتوراسپرت و همچنین آزمایشگاهی برای توسعهی فناوریهای مرتبط با خودروهای جادهای است.
پس از آن توجهات به موضوع پیشرانههای آتی با قدرتی بیشتر و البته ساختاری سادهتر و هزینهی ساخت و تولید کمتر تغییر کرد. موضوع آخر، مسئلهی صدای بهتر و بلندتر این پیشرانهها نسبت به نمونههای کنونی بود.
ژان تاد، رئیس فدراسیون بینالمللی اتومبیلرانی، اعلام کرد:
من از این روند بسیار خرسندم و واقعیت این است که بسیاری از سهامداران مختلف بر سر یک موضوع برای آیندهی این مسابقات همنظر هستند. حالا ما باید دور هم جمع شویم و روی جزئیات دقیق پیشرانهها برای سال 2021 کار کنیم. با این حال ما قدم صحیحی برداشتهایم و من نسبت به همکاری برای اتخاذ بهترین تصمیم در مورد آیندهی فرمول یک امیدوارم.
FIA تا سال 2020 همچنان از پیشرانههای کنونی 1.6 لیتری توربو هیبریدی 6 سیلندر استفاده خواهد کرد؛ زیرا این پیشرانهها تاکنون بهخوبی عمل کردهاند و باوجود تولید 900 تا 1000 اسب بخار قدرت، 30 درصد در مصرف سوخت صرفهجویی دارند. بهعلاوه میزان بازده حرارتی این پیشرانهها به عدد شگفتانگیز 50 درصد رسیده است.
این پیشرانهها تا فصل 2020 مسابقات فرمول یک مورد استفاده قرار خواهند گرفت و بعد از آن، تولیدکنندگان اقدام به معرفی پیشرانهای پر صداتر و سادهتر خواهند کرد و احتمالاً کیفیت فصل 2021 را بهبود خواهند داد.