ماهان شبکه ایرانیان

رئیس کل دادگستری گلستان خبرداد

تشکیل قرارگاه جلب در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با تشکیل قرارگاه جلب سرعت اجرای آرا در واحد‌های اجرای احکام کیفری، مدنی و شورای حل اختلاف استان گلستان بیشتر می‌شود.

تشکیل قرارگاه جلب در گلستانبه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، رئیس کل دادگستری گلستان در بازدید از دادگستری علی آباد کتول با بیان این که واحد‌های اجرای احکام کیفری و مدنی پاشنه اشیل دستگاه قضایی است گفت: بیشتر پرونده‌های مسن در واحد‌های اجرای احکام کیفری و مدنی وجود دارد که یکی از علل ماندگاری زیاد این پرونده‌ها، در دسترس نبودن کسانی است که حکم جلب شان صادر شده است.

هادی هاشمیان افزود: به این منظور قرارگاه جلب در استان تشکیل شده است که با فعالیت این قرارگاه، روند اجرای آرای مانده در واحد‌های اجرای احکام شتاب می‌گیرد.

این مقام قضایی در ادامه بیان کرد: همه تلاش و همت همکاران قضایی و اداری ما، صدور رای برای احقاق حق است و اگر آرا به موقع و سریع اجرا نشود هم رسیدن مردم به حق شان، عقب می‌افتد و هم تلاش قضات ما کم اثر می‌شود.

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه سخنان خود تعیین تکلیف پرونده‌های مسن را دغدغه‌ی دیگر دادگستری استان برشمرد و گفت: روسای حوزه‌های قضایی موظف هستند پرونده‌هایی که روند رسیدگی به آن‌ها از دو سال بیشتر طول کشیده است شناسایی و با تعیین ساز و کار‌هایی از قضات بخواهند اقدامات مورد نیاز برای تعیین تکلیف این پرونده‌ها را انجام دهند.

هاشمیان در ادامه سخنان خود بار دیگر بر لزوم رعایت رفتار مناسب با مردم تاکید کرد و افزود: می‌دانیم سختی و فشار کار در محاکم زیاد است، اما باید مراقب باشیم این امر بر رفتار ما با مردم اثر نگذارد.

رئیس کل دادگستری گلستان، هدف از سرکشی نامحسوس مسئولان قضایی گلستان از حوزه‌های قضایی را بهبود ارائه خدمات به مردم عنوان کرد و گفت:: تلاش ما شناخت دقیق کاستی‌ها و نقاط قوت حوزه‌های قضایی است تا برای رفع آن برنامه ریزی و چاره جویی کنیم.

هاشمیان با بیان این که اگر تذکر‌ها و راهکار‌ها برای رفع مشکلات و کاستی‌ها کارساز نشد در برخورد با متخلفان تعلل نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: با کسی عهد اخوت نبسته ایم و هر جا متوجه شویم کم کاری، سهل انگاری و یا ناکارآمدی همکاران، سبب زحمت مردم می‌شود، افراد توانمند را جایگزین می‌کنیم.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان از افزایش فضای اداری شهرستان علی آباد کتول در آینده‌ نزدیک خبر داد و گفت: به زودی ساختمان دادسرای این شهرستان با زیربنای 1250 مترمربع افتتاح می‌شود که گشایش این ساختمان، ارائه خدمات به مراجعان را بهتر می‌کند و از شلوغی راهرو‌های محاکم می‌کاهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان