راهنمای خرید جیلی امگرند۷ دست دوم؛ مشخصات فنی، آپشن‌ ها و قیمت

بسیاری از کمپانی های چینی که در ابتدای امر تمام هم و غم خود را بر کپی‌کاری از روی دست خودروسازان معتبر بین المللی متمرکز نموده بودند، رفته‌رفته قلق کار دستشان آمد و همان طور که اطلاع دارید، امروزه بیش از پیش پله‌های ترقی را طی نموده‌اند و ما هر روز شاهد ارائه مدل‌های متنوع و جذاب از سوی ایشان هستیم.

راهنمای خرید جیلی امگرند7 دست دوم؛ مشخصات فنی، آپشن‌ ها و قیمت

بسیاری از کمپانی های چینی که در ابتدای امر تمام هم و غم خود را بر کپی‌کاری از روی دست خودروسازان معتبر بین المللی متمرکز نموده بودند، رفته‌رفته قلق کار دستشان آمد و همان طور که اطلاع دارید، امروزه بیش از پیش پله‌های ترقی را طی نموده‌اند و ما هر روز شاهد ارائه مدل‌های متنوع و جذاب از سوی ایشان هستیم.

یکی از خودروسازان خوشنام سرزمین اژدها شرکت جیلی است که پس از تصاحب کمپانی بسیار مطرح سوئدی یعنی شرکت خودروسازی ولوو، محصولات فوق‌العاده موثرتری را روانه بازار نموده است.

اگر بخواهیم مختصری در باب تاریخچه جیلی به اطلاعتان برسانیم، بایستی بدانید که شرکت جیلی در سال 1986 میلادی توسط آقای لی‌شوفو بنیانگذاری شد. در نقطه شروع، این تولیدکننده تنها به ساخت یخچال‌های خانگی مشغول بود اما پس از مدتی به کار تولید خودرو روی آورد.

اولین اتومبیل جیلی در سال 2002 میلادی روانه بازار شد. نکته جالب اینکه لی‌شوفو برای راه اندازی مجموعه تولیدی‌اش مجبور به وام‌گرفتن از دوستان و آشنایان خود شده بود. به هر روی، روند پیشرفت این مجموعه ادامه یافت تا اینکه در سال 2010 و پس از مذاکرات دو ساله با مسئولان فورد، موفق به تصاحب کمپانی ولوو شد.

این برند چینی برای خود زیرمجموعه‌هایی ایجاد نمود که از جمله می‌توان به ENGLONE و EMGRAND اشاره نمود. خودروهای لوکس جیلی با پسوند امگرند روانه بازار می‌شود که اولین و معروف ترین آنها در ایران، جیلی امگرند EC7 یا همان امگرند7 است.

حضور امگرند7 در ایران، ذهنیت نه چندان مثبت بسیاری از ایرانیان را نسبت به خودروهای چینی تغییر داد و با قیمت گذاری مناسب، توانست به سرعت جایگاهی درخور را در قلب مشتریان ایرانی برای خود مهیا نماید. همچنین جیلی امگرند 7 نخستین خودرو ساخت چین بود که در آزمون‌های ایمنی یورو انکپ موفق به کسب 4 ستاره ایمنی شد.

هرچند که پس از مدتی بهای این خودرو به بهانه ارائه گیربکس اتوماتیک، مالیات بر ارزش افزوده و ... از حدود 54 به 87 میلیون تومان افزایش یافت؛ همین امر باعث شد تا امگرند7 را از دایره توان مالی بسیاری از افراد جامعه خارج شود.

به بهانه حضور جیلی امگرند7 در بازار خودروهای دست دوم کشورمان، ما تصمیم گرفتیم تا ویژگی های اصلی این خودرو را برای شما عزیزان تشریح نموده و مقاله‌ای در باب خرید نمونه‌های دست دوم آن به محضرتان پیشکش نماییم؛ بنابراین لطفا در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

طراحی ظاهری و بدنه

به دلیل آنکه طراحی بیرونی جیلی امگرند7 به اواخر دهه اول قرن 21 میلادی یعنی چیزی حدود 9-10 سال پیش باز می گردد، در نتیجه نمی‌توان ظاهر این خودرو را چندان مدرن دانست.

اما با این وجود تیپ ظاهری این خودرو همچنان می‌تواند در ایران مورد توجه قرار بگیرد، چرا که بسیاری از رقبای این خودرو در بازار ایران از درجه طراحی پایین‌تری برخوردارند و در قیاس با امگرند7 چندان زیبا به نظر نمی‌رسند.

در چهره امگرند7، جلو‌پنجره با خطوط صاف کرومی و حواشی تیره رنگ حضور دارد و چراغ های اصلی جلو با فرم ساده و چند ضلعی (دارای انحنای اندک) در جناحین آن خودنمایی می‌کنند. یک خط حجمی منحنی بر روی سپر با گذر از ناحیه زیرین جلو‌پنجره، دو انتهای چراغ‌های اصلی را به یکدیگر پیوند می‌دهد.

درون کاسه چراغ ها نیز لامپ‌های تلسکوپی و چراغ راهنما یکپارچه قابل مشاهده هستند. در بخش تحتانی سپر جلو یک مجرای نسبتا کوچک اما کشیده به جهت تامین هوای سیستم خنک کننده و دو جایگاه مه‌شکن در طرفین آن طراحی شده است.

دو خط حجمی نسبتا برجسته نیز بر روی درب کاپوت، از ستون A تا دو طرف جلو پنجره امتداد یافته است تا نمای عضلانی‌تری را برای چهره امگرند7 پدید بیاورند.

از زاویه کناری شاهد برخی خطوط سیال به ویژه در قسمت سقف، ستون‌ها و خط فوقانی فریم پنجره‌ها هستیم که در عین سادگی، نوعی تسلی خاطر را در ذهن بیننده پدید می‌آورند.

یک خط حجمی شانه‌ای از انتهای چراغ عقب تا قسمت فوقانی گلگیر جلو کشیده شده است تا سادگی نمای جانبی EC7 را تقلیل دهد. خطی مشابه نیز در پایین درب‌ها و نزدیک رکاب دیده می‌شود.

در زاویه پشت، جیلی EC7 از طراحی نسبتا پرطمطراق‌تری بهره می برد. طراحی برجسته و طول کوتاه درب صندوق عقب، علاوه بر زیبایی حالتی شبیه به خودروهای فست‌بک را ایجاد نموده است.

شکل هندسی چراغ‌های عقب، شمایلی زیبا پدید آورده و شاید شما را به یاد برخی مدل‌های قدیمی‌تر مرسدس بنز بیاندازد. یک نوار کرومی باریک نیز بر روی درب صندوق، دو چراغ عقب را به هم پیوند داده است.

همچنین به تبعیت از نمای جلویی، یک خط حجمی بر روی سپر وجود دارد که دو انتهای چراغ‌های عقب را پس از گذر از ناحیه زیرین درب صندوق به همدیگر متصل نموده تا جلوه‌ی هماهنگ‌تری با نمای روبروی خودرو ایجاد نماید.

دو چراغ مه شکن -شب‌نما نیز بر روی سپر عقب تعبیه شده‌اند تا خودروهای پشت سر را از وجود جیلی امگرند7 در مسیر پیش روی ایشان آگاه سازند.

به طور کلی، طراحی ظاهری EC7 به گونه‌ای است که با بهره‌گیری از خطوطی ساده اما روان و سیال توانسته به یک سدان نسبتا جذاب و خانوادگی بدل گردد؛ سدانی که با وجود گذشت چندین سال از ارائه آخرین نمونه صفر کیلومترش در ایران، هنوز هم می تواند انرژی مثبت مشتریان ایرانی را از منظر طراحی ظاهری، به سمت خود جذب نماید.

طراحی داخلی و کابین

امگرند7

بخش‌های داخلی جیلی EC7 به ویژه قسمت داشبورد، دارای سبک طراحی قدیمی و نه چندان مدرنی هستند و هیجان خاصی را در بیننده ایجاد نمی‌نمایند.

غربیلک فرمان به صورت چهارشاخه طراحی شده و از طراحی معمولی برخوردار است. سیستم مولتی‌مدیا با صفحه نمایشگر 6.5 اینچی، دریچه‌های تهویه و نیز کلیدهای تنظیم سیستم تهویه بر روی کنسول میانی داشبورد قابل مشاهده هستند.

صندلی‌های جلو دارای فرمی نسبتا مناسب بوده و با روکش چرمی پوشش داده شده‌اند. یک کنسول استراحتگاه آرنج نیز با پوششی مشابه صندلی‌ها، در فضای بین دو صندلی جلو تعبیه شده است.

صندلی‌های عقبی به فرم نیمکتی طراحی شده‌اند. ظرفیت صندلی‌های عقب بیشتر مناسب 2 نفر بزرگسال است که البته تا 3 نفر نیز می توانند کنار هم در این ردیف قرار بگیرند. یک استراحتگاه بازگویی تاشو حاوی دو عدد جالیوانی نیز در میانه صندلی‌ها جاسازی شده است.

از نظر راحتی، صندلی های ردیف جلو فضای مناسبی را برای سرنشینان فراهم می‌آورند و گونه‌های عقبی نیز برای افرادی با قد حدودا تا 185 سانتیمتر مناسب هستند. گنجایش صندوق عقب این خودرو 1310 کیلوگرمی نیز معادل 680 لیتر است که فضای بسیار فوق العاده‌ای برای جای دادن حجم مناسبی از اسباب و وسایل را در اختیار شما قرار خواهد داد.

به طور کلی کابین امگرند EC7 اگرچه از متریال مرغوب ساخته نشده و طراحی مدرنی نیز ندارد اما می‌تواند به عنوان یک رقیب سطح بالا برای خودروهای سدان داخلی و برخی مدل‌های چینی هم‌رده مطرح شود و مورد توجه قرار گیرد.

تجهیزات و امکانات

تجهیزات و امکانات جیلی ec7 امگرند 7

ترمز و پایداری دیسکی خنک شونده - ABS - EBD
کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو - کیسه هوای جانبی و پرده‌ای
سیستم صوتی سیستم نویگیشن صوتی به همراه پخش DVD با صفحه نمایش 6.5 اینچی
دیگر تجهیزات  گیربکس 5 دنده دستی - چراغ جلو به همراه تنظیم ارتفاع - چراغ مه‌شکن جلو و عقب - دستگیره در با تریم فلزی - رینگ آلومینیومی 16 اینچی - آنتن درون شیشه - گرمکن شیشه عقب - شیشه‌های جلو و عقب با سیستم HSEA سبز رنگ - سانروف برقی - آینه های برقی با گرمکن و قابلیت جمع شوندگی دستی - تریم داشبورد چرم - رودری ها با تریم چرم - فرمان چرم مجهز به کلیدهای کنترلی - رکاب استیل - چراغ زیر درب راننده - چهار پنجره مجهز به سیستم پاور ویندوز - شیشه‌ها با محافظ نویز - پرده شیشه عقب با قابلیت جمع شوندگی دستی - صندلی های چرم - صندلی ها عقب تاشو - سنسور تشخیص کمک راننده - چراغ های جلو با قابلیت روشن شدن اتوماتیک - آیینه وسط با قابلیت مات شدن - نمایشگر ضربه از کنار درب ها - سنسور عقب - باک بنزین ضد انفجار و ضد نشتی با 6 لایه مواد پلیمری مخصوص - صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم 8 حالته - آینه بغل مجهز به راهنما

پیشرانه و مشخصات فنی جیلی ec7 امگرند 7

مشخصات فنی جیلی EC7 را می توانید در جدول زیر مشاهده نمایید:

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1792سی سی
حداکثر قدرت 138 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 172 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده 6 دنده اتوماتیک - 5 دنده دستی
شتاب 0 تا 100 12 ثانیه
حداکثر سرعت 185 کیلومتر در ساعت
وزن 1280 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4635 طول - 1789 عرض - 1470 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2650 میلیمتر

قیمت و رقبا

نمونه‌های کارکرده امگرند7 مدل 2013 دنده‌ای، به طور میانگین از بازه قیمتی 70 تا 95 میلیون تومان کشف قیمت می‌شوند. همچنین بهای نسخه اتوماتیک این خودرو (مدل 2014) در رنج 110 تا 120 میلیون تومان قرار دارد. (مهر97)

در باب رقبا نیز میتوان به ام وی ام 550، دنا پلاس، چری آریزو5 دنده‌ای و مزدا3 مدل قدیم اشاره نمود.

مزایا و معایب

نکات مثبت
  • کابین نسبتا جادار و راحت
  • صندوق عقب بسیار جادار
  • ایمنی مناسب
  • کیفیت ساخت قابل بول
  • ظاهر جذابتر نسبت به اکثر رقبای مونتاژ داخل
نکات منفی
  • شتاب و حداکثر سرعت نه چندان مهیج
  • کمبود نسبی قطعات یدکی به خصوص در شهرهای دور دست
  • مشکل شایع انحراف مدل های سدان در مسیر مستقیم
  • سیستم فنربندی نسبتا خشک

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان