رمزگشایی از تابلوی عجیب نقاشی در اتاق ترامپ

ممکن است هر رئیس‌جمهور جمهوری‌خواهی در آمریکا در ذهنش این فانتزی را داشته باشد که در یک میخانه با رهبران آمریکایی محافظه‌کار هم حزبش در سال‌ها، دهه‌ها و حتی قرن‌های پیش نشسته باشد؛ این فانتزی در قالب یک نقاشی آویزان به دیوار کاخ سفید برای دونالد ترامپ رنگ واقعیت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، انتشار تصویری از این نقاشی آویزان به دیوار کاخ سفید تحت رهبری دونالد ترامپ در شبکه‌های اجتماعی طی روزهای اخیر جنجال آفریده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، منتقدان رئیس‌جمهور آمریکا می‌گویند صحنه به تصویر کشیده شده همانقدر می‌تواند واقعی باشد که برخی ادعاهای مطرح شده از سوی ترامپ در مصاحبه با برنامه‌های "60 دقیقه" که روز یکشنبه ایراد شد، واقعی باشند.

05

پیش از این هنرمندان مختلف در نقاشی‌هایشان عمدتا تلاش داشتند با به هم ریختن چهره ترامپ در آثارشان انزجار خود از او را نشان بدهند اما در این نقاشی کشیده شده توسط اندی توماس با اسم "باشگاه جمهوری‌خواه" ما شاهد یک دونالد ترامپ به شکلی غیرعادی، تنومند هستیم که یک لبخند دلنشین به لب داشته و در کنارش روسای جمهوری‌خواه سابق شامل آبراهام لینکلن، ریچارد نیکسون، رونالد ریگان، تدی روزولت و جورج دبلیو بوش دیده می‌شوند.

07

کل این گروه به نظر می رسد که اطراف یک میز مشترک مشغول صحبت با هم بوده و اوقات خوشی را در حین صرف نوشیدنی سپری می‌کنند به جز برای کالوین کولیج که در فاصله کوتاهی از این جمع در پس‌زمینه سرگردان است.

همچنین در این نقاشی برای ترامپ که به عدم نوشیدن نوشیدنی‌های الکلی مشهور است، به جای این نوشیدنی‌ها نوشابه گازدار روی میز گذاشته است.

در این نقاشی تئودور روزولت به جای نشستن روی صندلی در حالت ایستاده یک پایش را روی نشیمن‌گاه صندلی گذاشته و کمی به جلو خم شده و یک دستش را روی زانوی خود قرار داده است.

جرالد فورد به یک ستون تکیه کرده و ریگان و نیکسون نیز در حال چشمک زدن به هم هستند.

جورج اچ‌.دبلیو بوش نیز نظاره می‌کند. آیزنهاور نیز در کنار ترامپ خم شده است.

 

این نقاشی خیالی در شبکه‌های اجتماعی به شکل گسترده‌ای مورد تمسخر قرار گرفت.

این در حالی است که کاخ سفید متعلق به ترامپ تاکنون روابط تیره‌ای با جهان هنرمندان داشته است. به عنوان مثال هنگامی که خانواده ترامپ از موزه گوگن هایم درخواست به امانت گرفتن یک نقاشی ونسان ونگوگ را داشتند به جایش یک توالت فرنگی طلایی را به نشانه استهزا تحویل گرفتند.

اندی توماس که مشهور به کشیدن نقاشی کابوی‌ها است، یک نسخه از همین نقاشی را برای روسای جمهور دموکرات‌ نیز کشیده است.

نکته مشترک هر دو نسخه جمهوری‌خواه و دموکرات این نقاشی حضور یک زن ناشناس در فاصله دور در پس‌زمینه است که می‌توان آن را اشاره‌ای به روی کارآمدن اولین رئیس‌جمهور زن در آمریکا دانست.

06

توماس گفت: ترامپ بازخوردی مثبت درباره این نقاشی داشت. او به مجله تایم گفته است اکثر پرتره‌ها از خودم را واقعا دوست ندارم و حق با او است. کشیدن نقاشی او سخت است. نقاشی‌های بدی از او در آن بیرون وجود دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان