معاون راهبردی قوه قضاییه :

ایران مهارت عبور از تحریم‌ها را دارد/پای میز مذاکره حلوا پخش نمی‌کنند

ذوالقدر گفت: هدف دشمن این است که با جنگ روانی و سیاسی و تبلیغات گسترده، ملت ایران را به ستوه بیاورد و برای همین منظور ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را علیه کشور ما ادامه می‌دهد، اساس این جنگ بحث تازه‌ای نیست.

ایران مهارت عبور از تحریم‌ها را دارد/تحریم فرصت استبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، محمد باقر ذوالقدر معاون راهبردی قوه قضاییه در همایش معاونین برنامه ریزی دادگستری‌های سراسر کشور، ضمن عرض تسلیت شهادت امام حسن مجتبی (ع) و خیرمقدم به مدعوین، در جلسه اظهار کرد: امروز کشور ما درگیر جنگ همه جانبه منهای جنگ نظامی است و محور عمده این جنگ، اقتصادی است. دشمن با فشار روی ارکان اقتصادی کشور از طریق فشار ظالمانه تحریم‌ها، جنگ همه جانبه‌ای را آغاز کرده و هدف دشمن تسلیم ملت ایران به خواست آمریکا است و بحث‌هایی که راجع به تغییر رژیم مطرح می‌شود، حرف گزافی است و آن‌ها می‌خواهند ایران پای میز مذاکره بیاید.

وی ادامه داد: 40 سال پیش که کشورمان آمادگی لازم را نداشت آن‌ها نتوانستند ما را از پای دربیاورند. امروز نیز حاصل قریب 18 سال حضورشان در افغانستان، چیزی جز شکست و ناکامی نیست در حالی که با شعار توسعه وارد این کشور شدند.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: در عراق نیز مطرح کردند که عراق بعد از صدام را به گونه‌ای آباد می‌کنیم که سایه بر روی نظام ایران بیندازد که توفیق نیافتند. دشمن چنین تجربیات ناکامی را داشته است و منطقه به معنای واقعی در ید جمهوری اسلامی است.

معاون راهبردی قوه قضاییه تصریح کرد: جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی کشور‌های ابرقدرت در حدصفر است و توان موشکی ما از حیث برد و قدرت اصلا قابل قیاس نیست، آن‌ها از حضور ما در سوریه و لبنان نگرانند و لذا به هیچ وجه شعار جنگ نظامی نمی‌دهند همه تلاش‌شان این است که ایران پای میز مذاکره بیاید، در حالی که پای میز مذاکره حلوا پخش نمی‌کنند و ترامپ عقیده دارد که دیگر اجازه نخواهیم داد ایران ما را تحقیر کند. ما چهل سال آن‌ها را به رسمیت نشناختیم و به هیچ گرفته ایم.

ذوالقدر اضافه کرد: هدف آن‌ها این است که با جنگ روانی و سیاسی و تبلیغات گسترده، ملت ایران را به ستوه بیاورند و برای همین منظور ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را علیه کشور ما ادامه می‌دهند، اساس این جنگ بحث تازه‌ای نیست و از زمان تسخیر لانه جاسوسی تحریم آمریکا علیه ما آغاز و در دوران اوباما تشدید شد و امروز به اوج خود رسیده است. در حالی که ایران مهارت عبور از تحریم‌ها را دارد.

وی با اشاره به قطعنامه‌های متعدد سازمان ملل علیه ایران، گفت: در حال حاضر وضعیت متفاوت است و دنیا ما را تحریم نکرده است و این تحریم‌ها ثانویه است. برخی تحریم را تهدید می‌دانند، ولی به اعتقاد بنده تحریم فرصت است.
 

ذوالقدر با بیان اینکه امروز دیگر وفاق و اجماع جهانی برای تحریم علیه ایران وجود ندارد، خاطرنشان کرد: آمریکا به علت نفوذ سیاسی از برجام خارج شد و سپس تحریم ثانویه برقرار کرد، به این معنی که اگر کشوری با ایران مراوده بانکی داشته باشد ما آن کشور را تحریم می‌کنیم. درست است که ما ضعف‌هایی در اقتصاد کشور داریم و جراحی‌هایی باید در این حوزه انجام شود، اما تحریم‌ها باید فرصت جبران ضعف‌ها باشد. به فرموده مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی تنها راه چاره در فضای موجود است تا مشکلات اساسی کشور در حوزه اقتصادی حل شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد ما باید از چنگال وابستگی به نفت رهایی یابد، خاطرنشان کرد: تحریم‌ها بهترین فرصت در جهت تحکیم اراده‌ها برای حل مشکلات اقتصادی کشور است.

معاون راهبردی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: تحریم‌ها هنوز بر اساس آنچه دشمن وعده داده عملی نشده، اما با مشکلات ارزی و رکود تورمی مواجه شدیم که جنگ روانی است، تصور دولت این بود که با برجام رکود برطرف می‌شود. هرچند ایده کنترل تورم ایده درستی بود، اما باید با روش‌های دیگری اعمال می‌شد.

وی اضافه کرد: دولت تورم دو رقمی دولت پیشین را تقریبا یک رقمی کرد، تصورشان این بود با برجام و جذب سرمایه گذاری خارجی با تورم و رکود مقابله شود که این نگاه، نگاهی غلط بود در واقع همه چیز را به برجام ارتباط دادند و گفتند با برجام همه مشکلات حل می‌شود و شرکت‌هایی می‌آیند و پیشرفت می‌کنیم، اما محقق نشد؛ چون طرف مقابل ما با حسن نیت وارد نشد و آمریکا در زمان اوباما و ترامپ در عمل خارج از این چارچوب حرکت کرد.

معاون راهبردی  قوه قضاییه خاطرنشان کرد: امروز با تدابیر رهبر انقلاب اسلامی، اتاق جنگ ما با هماهنگی سران سه قوه برای مشکلات اساسی کشور تدبیر می‌کند، قوه قضائیه جدای از عضویت در شورا و نقشی که در کنار دولت دارد وظیفه ذاتی برای حمایت از سرمایه گذاری دارد.

ذوالقدر با ذکر مثالی در این زمینه تصریح کرد: قوه قضاییه با قاطعیت در بحث ارز، تخلفات و جرایمی که از سوی برخی فعالان اقتصادی و یا برخی مسئولان واقع شده بود ورود کرد و از محضر مقام معظم رهبری استجازه درخواست شد که منجر به مصوبه‌ای برای رسیدگی به این پرونده‌ها در دادگاه‌های ویژه شد. قوه قضاییه با سرعت و قاطعیت بیشتر به این پرونده‌ها رسیدگی می‌کند. این دادگاه‌ها در تهران و استان‌ها شکل گرفته که به سرعت در حال پیگیری و رسیدگی است و آثار خوبی داشته است.

معاون راهبردی قوه قضاییه اضافه کرد: بر اساس استجازه مقام معظم رهبری اطلاع رسانی درباره این پرونده ها، پس از صدور احکام اعدام برخی مفسدان صورت گرفت که آثار ورود قاطع قوه قضاییه و رسیدگی و اطلاع رسانی در مورد این قبیل پرونده‌ها در بازار و اقتصاد کشور قابل مشاهده است.

وی با انتقاد از اینکه همه امور کشور را به برجام بند کنیم صحیح نیست، گفت: از ابتدا همه نیرو‌های انقلابی و مقام معظم رهبری تاکید داشتند که به ظرفیت‌های داخلی کشور تکیه کنید. در حالی که مقامات دولتی مرتب تکرار می‌کردند که اگر مذاکرات به نتیجه برسد و برجام اجرایی شود، رونق پدید می‌آید و از رکود خارج می‌شویم و پیشرفت حاصل می‌شود؛ در حالی که این تصورات در عمل محقق نشد و آمریکا اولین کسی بود که عدم پایبندی خودش را نشان داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان