الهام حیدری در گفت‌وگو با مهر:

«ذهن کوانتومی و علوم اجتماعی» الکساندر ونت به ایران می‌رسد

«ذهن کوانتومی و علوم اجتماعی» نوشته الکساندر ونت، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه میشیگان آمریکا را نشر بان با ترجمه الهام حیدری منتشر می‌کند.

«ذهن کوانتومی و علوم اجتماعی» الکساندر ونت به ایران می‌رسد

الهام حیدری مترجم این اثر به خبرنگار مهر گفت: پروفسور الکساندر ونت استاد به نام و صاحب نظر رشته روابط بین الملل در دانشگاه‌های ایالتی میشیگان و اوهایو در آمریکاست. او صاحب یکی از نظریه‌های پیشرو و اصیل در رشته روابط بین الملل و علوم سیاسی  با عنوان «نظریه سازه انگاری» است. در یک نظر سنجی که در سال 2006 و برای انتخاب بهترین دانشمند روابط بین الملل در امریکا و کانادا انجام شد دکتر ونت مقام اول را کسب کرد.

وی افزود: کتاب نخست دکتر ونت با عنوان «نظریه اجتماعی سیاست بین الملل» در سال 1999 از سوی انتشارات کمبریج منتشر شد. دکتر حمیرا مشیرزاده این کتاب را به فارسی ترجمه کرد که از زمان انتشار تاکنون در زمره منابع مهم و محل ارجاع مقالات و پایان نامه‌های دانشجویان رشته علوم اجتماعی، علوم سیاسی و روابط بین الملل بوده است.

حیدری درباره محتوای کتاب نیز چنین گفت: نویسنده در این کتاب در واقع  هستی شناسی فیزیکی و اجتماعی را تلفیق کرده و از منظر کوانتومی ذهن انسان‌ها و افراد را به عنوان عنصر تشکیل دهنده جوامع مورد بررسی قرار داده و به دیدگاه جدید و جذابی در علوم اجتماعی دست پیدا کرده است.

این مترجم ادامه داد: من دانش آموخته مقطع دکتری روابط بین الملل هستم و به دلیل علاقه‌مندی به موضوع و ارتباط پژوهشی با خود پروفسور  ونت از ایشان اجازه گرفتم و انتشارات کمبریج اجازه  نویسنده رو طی نامه‌ای رسمی به بنده اعلام کرد.

الهام حیدری دانش آموخته مقطع دکتری رشته روابط بین‌الملل از دانشگاه گیلان است. با قلم او پیشتر دو مجموعه شعر به نام‌های «و عشق پاشنه آشیلم بود» و «اذا که رو بشود زیرهای زبانی» و رمانی با عنوان «اتاق ابدی» منتشر شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان