علت کاهش قدرت موتور خودرو چیست؟

کاهش قدرت موتور می‌تواند علت‌های زیادی داشته باشد و تنها نمی‌توانیم که این ایراد را به یک قطعه خاص نسبت دهیم. در ادامه علت‌های رایج این اتفاق را بیان می‌کنیم که می‌تواند در پیدا کردن عیب خودرو به شما کمک کند.

وبسایت دنده6: اینکه خودرو در شروع حرکت یا هنگام عبور از سربالایی‌ها قدرت کم‌تری نسبت به قبل دارد نه تنها مایه اعصاب خوردی است، بلکه هشداری برای خرابی‌های بیش‌تر محسوب می‌شود. اما کاهش قدرت موتور می‌تواند علت‌های زیادی داشته باشد و تنها نمی‌توانیم که این ایراد را به یک قطعه خاص نسبت دهیم. در ادامه علت‌های رایج این اتفاق را بیان می‌کنیم که می‌تواند در پیدا کردن عیب خودرو به شما کمک کند.

علت کاهش قدرت موتور خودرو چیست؟

خرابی پمپ یا فیلتر بنزین

پمپ بنزین وظیفه دارد که سوخت را از باک به سمت موتور ارسال کند. اما اگر این پمپ فرسوده شود یا اینکه فیلتری که در مسیر قرار دارد بگیرد، جریان بنزین از حالت طبیعی خود خارج می‌شود. در سرعت‌های بالا نیز هنگامی که پمپ نمی‌تواند بنزین را از داخل لوله و فیلتر رد کند، معمولا یک صدای تق تق شنیده می‌شود. درضمن در چنین حالتی کشش خودرو کاهش می‌یابد و در شیب‌های شدید می‌توان وارد شدن فشار بیش‌تر به موتور را حس کرد و در مواردی نیز خودرو از حرکت باز می‌ایستد.

نشتی خلأ در موتور

علت کاهش قدرت موتور خودرو چیست؟

هنگامی که نشتی خلأ رخ می‌دهد، کامپیوتر توانایی تنظیم درست نسبت سوخت به هوا را از دست می‌دهد و در نتیجه قدرت بهینه موتور از دست می‌رود. معمولا چنین عیبی موجب می‌شود که چراغ چک ماشین نیز روشن شود. درضمن اگر به کاپوت خودرو نزدیک شوید نیز می‌توانید صدایی شبیه به فیس را از داخل بشنوید.

خرابی سیستم جرقه‌ زنی

هنگامی که سیستم جرقه‌زنی مشکل داشته باشد، علاوه بر کاهش قدرت موتور ممکن است خودرو در استارت خوردن نیز دچار مشکل شود. معمولا می‌توان با تیون آپ این مشکل را برطرف کرد. اما آنچه اهمیت دارد این است که این کار توسط مکانیکی ماهر انجام شود تا این مشکل دوباره به خودروی شما بازگردد.

خرابی تسمه یا زنجیر تایم

علت کاهش قدرت موتور خودرو چیست؟

خرابی تسمه تایم موجب می‌شود که سوپاپ‌های موتور در زمان‌های درستی باز و بسته نشوند و گاهی همین موضوع سبب کاهش قدرت موتور می‌شود. معمولا هنگامی که زمان تعویض تسمه تایم می‌رسد، صدای تلق تلق از جلوی موتور شنیده می‌شود.

مشکل مبدل کاتالیستی

هنگامی که مبدل کاتالیستی خراب یا مسدود می‌شود، از جریان یافتن صحیح هوا در موتور جلوگیری می‌کند و در نتیجه قدرت آن کاهش می‌یابد. در کنار کاهش قدرت، دمای موتور از حد معمول بیش‌تر می‌شود و ممکن است خودرو در حالت توقف لرزش داشته باشد. مکانیک‌ها به سادگی می‌توانند مسدود بودن مبدل کاتالیستی را بررسی کنند تا مشخص شود این قطعه به درستی کار می‌کند یا نه.

خرابی سنسور هوا

علت کاهش قدرت موتور خودرو چیست؟

اگر سنسور هوا خراب یا کثیف شده باشد، ممکن است سیگنال‌های اشتباهی را به کامپیوتر خودرو ارسال کند. در نتیجه نسبت هوا و سوخت به درستی تنظیم نمی‌شود و قدرت موتور کاهش پیدا می‌کند. معمولا در چنین مواردی چراغ چک روشن می‌شود و کار را برای عیب‌یابی ساده‌تر می‌کند. اگر نمی‌دانید چرا چراغ چک خودرو روشن شده است، پیشنهاد می‌‌کنیم مقاله «10 دلیل رایج برای روشن‌ شدن چراغ چک» را از دست ندهید

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان