خبر لاوروف از آزمایش هسته‌ای آمریکا

خبرگزاری مهر: «سرگئی لاوروف»، وزیرخارجه روسیه با اعلام آمادگی کشورش در مقابل غرب؛ وقوع جنگ جهانی سوم را سناریویی غیرقابل تصور دانست.

به گزارش راشاتودی، «سرگئی لاوروف»، وزیرخارجه روسیه در گفتگو با راشاتودی ضمن هشدار به برخی تحرکات غرب در مقابل روسیه گفته است که در عین حال کشورش آمادگی مقابله با تحریم‌های بیشتر و گسترده‌تر غرب را خواهد داشت.

لاوروف در این گفتگو همچنین جنگ جهانی سوم را سناریویی غیرقابل تصور ارزیابی کرد، هرچند به گفته او عدم گفتگو میان ناتو و مسکو در حال حاضر عامل تشدید بیشتر اوضاع است.

وزیرخارجه روسیه به برنامه هسته‌ای آمریکا نیز اشاره داشت و گفت که واشنگتن در حال بروز رسانی استراتژی هسته‌ای خود و آزمایش تسلیحات هسته‌ای کم قدرت است تا بتواند در آینده از آن‌ها در نبرد‌ها استفاده کند.

لاوروف همچنین فضای گفتگو و عادی سازی رابطه غرب با روسیه را بسیار غیرمنطقی توصیف کرد و گفت: در حالی که کمیسیون اتحادیه اروپا تمایل به عادی سازی روابط با روسیه دارد، اما برخی نخبگان سیاسی در واشنگتن و یا پایتخت‌های اروپایی مانع رفع اختلافات دو طرف هستند.

دیپلمات بلندپایه روسیه به این موضوع نیز اشاره کرد که در مقابل کاهش سطح روابط روسیه با اروپا و آمریکا، حال شاهدیم پیوند‌ها میان مسکو و پکن و حتی با توکیو تقویت شده و این یک فرصت مهم برای روسیه به شمار می‌رود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان