اجمالی/ آیت الله خاتمی در نماز جمعه تهران:

تقوا عنصری زندگی ساز برای انسان است

امام جمعه موقت تهران گفت: نگاه ما به تقوا به عنوان یک عنصر حاشیه ای نباشد؛ بلکه عنصری اصلی و زندگی ساز است و باید دانست که وعده های خدا حق است و محقق خواهد شد.

تقوا عنصری زندگی ساز برای انسان است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران اظهارداشت: قرآن رمز زندگی سعادتمندانه انسان را در دو عنصر نهفته میداند، تقوا و خدا باوری، اگر مردم اهل تقوا و ایمان باشند ما برکات خود را از آسمان و زمین بر آنها فرو خواهیم فرستاد. با خدا دوست باشید و برای او حریم نگهدارید، خواهید دید که مشکلات برطرف می شود.

وی گفت: نگاه ما به تقوا به عنوان یک عنصر حاشیه ای نباشد بلکه عنصری اصلی و زندگی ساز است و باید دانست که وعده های خدا حق است و محقق خواهد شد. مراقبت کنید سرمایه ابدی خود که عمرتان هست را مفت نبازید. اما برخی موانع بر سر راه این موضوع هست که باعث می شود برخی انسان ها نتوانند این مسیر را به درستی طی کنند. 

خطیب نماز جمعه تهران بیان داشت: تفسیر نادرست از سیر و سلوک نه تنها آدم را به خدا نزدیک نمی کند بلکه دور می کند، امروز به این موارد عرفان های نوظهور و قلابی می گوییم؛ یعنی عرفان هایی که انسان را به خدا نزدیک نمی کند و با سوءاستفاده از گرایشات جوانان و جامعه برخی شیادان وارد میدان شدند و عرفان های غلط را مطرح می کنند. خروجی این عرفان ها، بریدن از خانواده، جامعه و نظام اسلامی است.

آیت الله خاتمی افزود: ما طرفدار عرفانی هستیم که پیامبر (ص) تبیین کرد و امیرالمومنین (ع) در رأس آن بود، عرفانی که سالار شهیدان (ع) با رفتار و گفتارش تبیین کرد و هر چه غیر این باشد عرفان اسلامی نیست.

وی ادامه داد: ما سید الشهدا را داریم که در دعای عرفه آنگونه با خدا راز و نیاز میکند و کسی که این دعا را نخوانده باشد عارف نیست، این عرفان ناب محمدی (ص) است. 

ادامه دارد ...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان