سخنگوی وزارت خارجه هند:

هند در باره نفت ایران و اس۴۰۰ با کشورهای درگیر تعامل دارد

هند در باره نفت ایران و اس400 با کشورهای درگیر تعامل دارد
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه روز جمعه 'اکونومیک تایمز'، تحریم های جدید آمریکا علیه ایران در دهلی نو نگرانی های زیادی را ایجاد کرده، زیرا تهران یک منبع بزرگ نفتی برای هند است.
پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران یا برجام در ماه مه (اردیبهشت)، این کشور به سایر ملت ها فشار وارد کرده است تا واردات نفت خود از ایران را متوقف کنند. بخشی از تحریم های آمریکا علیه ایران در تاریخ 6 ماه اوت (15 مرداد) اجرایی شدند درحالی که تحریم های ایران در بخش انرژی در چهارم ماه نوامبر (13 آبان) به اجرا گذاشته می شوند.
هند 80 درصد از نیاز خود به نفت را از طریق واردات تامین می کند. ایران هم اکنون سومین کشور بزرگ صادرکننده نفت به هند است.
راویش کومار سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت:در خصوص مساله ایران و مشکلات ایجاد شده ناشی از خروج آمریکا از برجام، ما ارتباطات خود را با تمام کشورها حفظ کرده ایم. انتظارات ما به آمریکا ابلاغ شده است.
وی افزود که دهلی نو از سخنان مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه با تحریم های ایران قصد ندارند به هند صدمه بزنند، قدردانی می کند.ما قصد داریم تا مذاکرات خود با آمریکا و سایر کشورهای درگیر را ادامه دهیم. این مذاکرات با هدف تامین امنیت انرژی و محافظت از منافع ملی هند انجام می شوند.
کومار در خصوص سفر برایان هوک نماینده مخصوص آمریکا در ارتباط با ایران به دهلی نو گفت:این سفر با هدف درک بیشتر آمریکااز موضع و خواسته های هند انجام شد.ما به او اعلام کردیم که قیمت نفت خام یک نگرانی بزرگ است و به طور مستقیم بر زندگی مردم عادی در هند تاثیر می گذارد.
سخنگوی وزارت خارجه هند در ارتباط با سامانه موشکی اس 400 و خرید این سامانه از روسیه توسط دهلی نو توضیح داد: من باید اعلام کنم که این قرارداد به امنیت ملی ما بسته است. ما در این ارتباط با آمریکا در ارتباط بوده ایم و مواضع خود را به آمریکایی ها اعلام کرده ایم. این گفت و گو ها به یک درک بهتر آمریکا از اهداف، نگرانی ها، حساسیت ها و همچنین انتظارات ما منجر شده است.
هند و روسیه در ماه جاری در حضور نارندرا مودی نخست وزیر هند و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه قرارداد خریدپنج سامانه موشکی اس 400به ارزش 5.43 میلیارد دلار را امضا کردند و این قرارداد از دید آمریکا خریدی قابل توجه و بزرگ محسوب می شود.
سال گذشته ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قانونی به نام 'مبارزه با مخالفان آمریکا از طریق تحریم' یا 'کاتسا' امضا کرد که بر اساس آن روسیه، ایران وکره شمالی شامل تحریم های واشنگتن شدند.بند231قانون کاتسا کشورهای دوم که دارای قراردادهای مهم با بخش های دفاعی وامنیت روسی دارند را واجد شرایط برای تحریم شدن از سوی آمریکا می کند.
پس از امضای این قرارداد سفارت آمریکا درهنددربیانیه ای اعلام کرد که قانون کاتسا علیه مسکو تنظیم شده و قصد ندارد به توانایی های نظامی متحدان آمریکا صدمه بزند.
دولت هند تاکنون چند بار درخواست خود برای دریافت معافیت از قانون کاتسا را به آمریکا ارائه کرده است.
هند اعلام کرده است که روابط نظامی هند و روسیه مهم است و همچنین اگر هند بخواهد خرید نفت از ایران را به طور کامل متوقف کند، هزینه های واردات نفت این کشور تا 6 میلیارد دلار افزایش پیدا می کند که این امر به ضرر اقتصاد هند است. بنابراین هند دارای یک دلیل موجه برای دریافت معافیت از تحریم های آمریکا است.
آساق**267**1424
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان