همراه داشتن قرص‌های کدئین دار ممنوع است

هشدار برای زاِئران؛ احتمال بروز وبا در گرمای عراق

دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی با تاکید بر اینکه زائران دیالیزی باید با مراقبت‌های بهداشت فردی از ابتلا به وبا جلوگیری کنند، تاکید کرد: همراه بردن دارو‌های کدئین یا مخدردار به کشور عراق ممنوع است

هشدار برای زاِئران؛ احتمال بروز وبا در گرمای عراق

دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی با تاکید بر اینکه زائران دیالیزی باید با مراقبت‌های بهداشت فردی از ابتلا به وبا جلوگیری کنند، تاکید کرد: همراه بردن دارو‌های کدئین یا مخدردار به کشور عراق ممنوع است.

به گزارش ، میزان نوشت: حسن نوری ساری با اشاره به استقرار آخرین تیم‌های بهداشتی و درمانی در خاک عراق گفت: برخی تیم‌ها منتظرند که مرز کرمانشاه بازگشایی شود و در غیر اینصورت این عزیزان به سه مرز دیگر اعزام می‌شوند.

وی با ذکر این مطلب به تشریح وظایف کمیته بهداشت و درمان پرداخت و گفت: این کمیته برای سلامت زائرین عزیز برنامه ریزی می‌کند و هدف اصلی حفظ سلامت است؛ از طرفی پیشگیری از بیماری ها، بهداشت محیط و آماده سازی زیر ساخت‌ها مثل تجهیز بیمارستان‌های صحرایی از وظایف این کمیته است.

نوری همچنین از آمادگی کامل تیم‌های بهداشتی و درمانی در پی بروز حوادث احتمالی سخن گفت و افزود: وظیفه دوستان بهداشت محیط چک کردن بهداشت آب و غذا در دو سوی مرز است.

وی کنترل مواکب و حضور متخصصان در بیمارستان‌های عراق را از دیگر اقدامات این کمیته برشمرد و ادامه داد: نگاه مان به زیارت حضرت اباعبدالله-ع- باید عاشقانه و همراه با ادب باشد؛ متاسفانه بعضا شاهدیم یک ماده آلوده بین زائرین پخش می‌شود و توجه نمی‌کنند بهداشت در این سفر معنوی یک اصل است.

نوری با اشاره به مشکلات بروز یافته در حوزه مداخلات روانشناختی در زیارت اربعین گفت: در تجمعات این چنینی بخشی از احساسات باید مدیریت شود؛ بنابراین تیم‌های بهداشت روان باید در منطقه حاضر شوند و به نظرم تقویت این تیم‌ها واجب است.

معاون اورژانس کشور تصریح کرد: عموما مشکلاتی نظیر اسهال وبایی در اثر آب‌های آلوده در خاک عراق در بین زوار دیده می‌شود. بیماری وبا یک تهدید جدی است و سال گذشته تعدادی بیمار در این رابطه داشتیم.

نوری گفت: زائرانی که سابقه بیماری‌های مزمن دارند، حتما با پزشک خود مشورت کنند؛ شاید یک زخم کوچک در پای یک بیمار مبتلا به دیابت و بدون رعایت نکات بهداشتی، نیاز به اقدامات جدی داشته باشد.

وی در ادامه بیان داشت: همچنین برخی زوار دیابتی ممکن است دچار افت قند خون شوند و بسیار راحت می‌توان با داشتن یک شکلات یا قند جلوی این مشکلات را گرفت. لرزش تن یا سردی از نشانه‌های افت قند است و بیماران باید این علائم را بشناسند. زواری که بیماری مزمنی دارند، داروی خود را به اندازه کافی همراه داشته باشند.

وی افزود: سازمان هلال احمر نیز نقاطی را در کل مسیر ایجاد کرده که در قالب کمپ‌های سلامت کار دیالیز را انجام می‌دهند.

نوری گفت: شانس بیماری وبا در گرما افزایش می‌یابد و اگر یک بیمار دیالیزی با این مشکل رو به رو شود، حتما دچار مشکلی حادتر می‌شود.

دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی با بیان اینکه همراه داشتن دارو‌های کدئین یا مخدر دار در کشور عراق ممنوع است، افزود: زائران از غذا‌های بهداشتی استفاده کنند و حتما لیوان شخصی همراه داشته باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان