نشست چهارجانبه ترکیه، روسیه، فرانسه و آلمان درباره سوریه در استانبول

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که نشست چهارجانبه سران کشورهای ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه درباره اوضاع استان ادلب سوریه در استانبول برگزار می‌شود.

برگزاری نشست چهارجانبه ترکیه روسیه فرانسه و آلمان درباره سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که نشست چهارجانبه سران کشورهای ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه درباره اوضاع استان ادلب سوریه در استانبول برگزار می‌شود.

«ابراهیم کالین» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست چهار جانبه سوریه با حضور سران ترکیه، روسیه، فرانسه و آلمان به میزبانی «رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در استانبول برگزار می‌شود.

بر اساس بیانیه ابراهیم کالین این نشست با حضور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در روز 27 اکتبر در استانبول برگزار می‌شود.

در بخشی از این بیانیه آمده است: انتظار می‌رود در جریان این نشست وضعیت میدانی، توافق ادلب و روند سیاسی سوریه از همه ابعاد بررسی شده و اتفاق نظر برای دستیابی به یک راه حل پایدار برای خاتمه دادن به اختلافات حاصل شود.

روز 28 سپتامبر نیز صدر اعظم آلمان در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور ترکیه از نشست چهارجانبه با حضور رؤسای جمهور روسیه، فرانسه و ترکیه درباره وضعیت ادلب خبر داده بود.

«آنگلا مرکل» در پی دیدار با «رجب طیب اردوغان» در برلین گفت که در نشستی با حضور رؤسای جمهور روسیه، فرانسه و ترکیه در ماه اکتبر شرکت خواهد کرد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان