نشست نهایی FATF درباره ایران

آخرین نشست شش روزه FATF (گروه ویژه اقدام مالی) امروز جمعه در پاریس برای تصمیم خروج یا ماندن مجدد ایران در لیست سیاه برگزار می شود.

نشست نهایی FATF درباره ایران

به گزارش سی ان اس نیوز، در صورت خروج ایران از لیست سیاه در آخرین جلسه گروه FATF و با تشدید تحریم های آمریکا علیه ایران، تهران می تواند مجددا در لیست سرمایه گذاری های بین الملل قرار گیرد. 
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در راستای درخواست های گروه FATF، پارلمان ایران در چند روز اخیر چهار لایحه متشکل از لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی موسوم به 'کنوانسیون پالرمو'؛ لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT)، لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و نیز لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم را به تصویب رساند. 
نشست گروه ویژه اقدام مالی (FATF) از یکشنبه 22 تا 27 مهرماه به مدت شش روز در پاریس با محوریت ارزیابی پیشرفت ایران در اجرای استانداردهای این سازمان برای مبارزه با پولشویی و تصمیم‌گیری در مورد ماندن یا خارج شدن نام ایران از فهرست سیاه در حال برگزاری است. 
در وبسایت گروه ویژه اقدام مالی اعلام شده است که در نشست این سازمان بیش از 800 مقام از 204 کشور، نهاد و حوزه قضایی، از جمله سازمان ملل، صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی و دیگر سازمان‌های بین‌المللی برای شرکت در نشست شش‌روزه 'اف‌ای‌تی‌اف' در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) به پاریس سفر کرده اند. 
گروه ویژه اقدام مالی همچنین اعلام کرده است که در جریان این نشست شش ‌روزه 140 سند در رابطه با یک سلسله موضوعات مهم برای یکپارچگی سیستم مالی و تأمین امنیت بین‌المللی آن مورد بحث قرار خواهند گرفت.
گروه ویژه اقدام مالی یکی از سازمان‌های زیرمجموعه سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است که ایجاد 'استانداردهای بین‌المللی' برای مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در جهان یکی از وظایف اصلی آن است. تصمیم این سازمان بین‌المللی در مورد ایران نیز برای تداوم مبادلات بانکی ایران دارای اهمیت است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان