عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

تحریم و نوسانات ارزی عامل اصلی کاهش میزان سرمایه‌گذاری‌/ آینده مبهم در انتظار سرمایه‌گذاری‌های خارجی

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق ایران در واکنش به کاهش میزان سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور گفت: تحریم‌های موجود و پیش رو و همچنین نوسانات ارزی در کشور اساسی‌ترین عامل کاهش سرمایه‌گذاری‌های خارجی است.

تحریم و نوسانات ارزی عامل اصلی کاهش میزان سرمایه‌گذاری‌/ آینده مبهم در انتظار سرمایه‌گذاری‌های خارجی

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ فریال مستوفی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین اظهار کرد: با توجه به آماری که وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره میزان سرمایه‌گذاری خارجی ارائه کرده، این میزان در 5ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 68درصد کاهش یافته که عمده‌ترین دلیل این موضوع وضعیتی است که تحریم‌ها و نابسامانی‌های اقتصادی برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با تاکید بر این که هر سرمایه‌گذاری بیش از هر چیز به امنیت بالا احتیاج دارد، تصریح کرد: در کنار سایر موانعی که برای سرمایه‌گذاری در کشور ما وجود دارد، نابسامانی ارزی و تحریم‌ها مزید بر علت شده تا شاهد کاهش بیش از حد سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در کشور باشیم.

مستوفی ادامه داد: علاوه بر کاهش تمایل سرمایه‌گذاران خارجی، میزان رغبت سرمایه‌گذاران داخلی نیز کاهش یافته چرا که نوسانات نرخ ارز و عدم ثبات اقتصادی ریسک انجام هر فعالیتی را برای فعالان اقتصادی بالا برده است.

وی با بیان این که برای جذب سرمایه‌گذاری در کشور اقدامات بسیاری انجام شده، گفت: مسلما به دنبال جذب افرادی برای سرمایه‌گذاری کلان در کشور هستیم اما ابتدا باید زمینه‌های آن ایجاد شود؛ اکنون با شرایط مبهم در خصوص تحریم‌ها و نرخ ارز پیش رو هستیم که باید تمام تلاش خود را بر روی این مشکلات متمرکز کنیم.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق ایران با اشاره به یکسان بودن تعداد پروژه‌ها نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: بر اساس آمار وزارت صنعت تعداد پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده در 5ماه ابتدای امسال و مدت مشابه سال گذشته یکسان بوده اما حجم سرمایه‌گذاری کاهش یافته که این به معنی کاهش میزان سرمایه‌گذاری‌های کلان در کشور و گرایش افراد به سرمایه‌گذاری‌های خرد است.

مستوفی درباره آینده سرمایه‌گذاری در ایران بیان کرد: آینده سرمایه‌گذاری‌ها در کشور، بیش از هر چیز به وضعیت تحریم‌‌ها و نرخ ارز بستگی دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان