فیس‌بوک:درز اطلاعات کاربران به ایران وکره شمالی ارتباطی ندارد

شرکت فیس بوک طی بیانیه ای رسمی اعلام کرد، کشورهای ایران وکره شمالی هیچ نقشی در درز اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی در چند روز اخیر نداشته اند.

فیس‌بوک:درز اطلاعات کاربران به ایران وکره شمالی ارتباطی ندارد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، با انتشار اخباری مبنی بر درز اطلاعات تعداد 30 میلیون کاربر شبکه اجتماعی فیس بوک در جهان، برخی از خبرگزاری های جهان درصدد ارتباط دادن این موضوع با فعالیت های سایبری ایران و کره شمالی بوده اند. 
به گزارش نیویورک پست، براساس بیانیه شرکت فیس بوک، درز اطلاعات تعدادی از کاربران در چند روز اخیر توسط هکرهای داخلی صورت گرفته و هیچ ارتباطی به کشورهای ایران و کره شمالی ندارد. 
گفتنی است، طبق اعلام رسمی شرکت فیس ‌بوک، هکرها توانسته‌اند به اطلاعات مهمی از 30 میلیون کاربر از جمله نام، پست الکترونیکی و شماره تلفن کاربران دست یابند؛ هرچند که آمارهای اولیه حکایت از درز اطلاعات 50 میلیون کاربر داشت. 
به هر حال اطلاعات شخصی نه چندان مهم 14 میلیون کاربر از جمله نام کاربری، جنسیت، زبان و محل اقامت، وضعیت رابطه، مذهب، محل تولد، شهر اقامت کنونی، تاریخ تولد، دستگاه‌های مورد استفاده برای دسترسی به فیس‌بوک، وضعیت تحصیل و کار،10 مورد از آخرین مکان‌هایی که در آن‌ها به فیس‌بوک متصل‌اند و 15 مورد از آخرین موارد جستجوی اخیر در فیس‌بوک هم به سرقت رفته است.
در حال حاضر کارشناسان امنیتی فیس‌بوک و گروهی از متخصصان امنیت پلیس فدرال مشغول تحقیق در این رابطه با هدف و ماهیت هکرها هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان