نماینده ایران در سازمان ملل: آمریکا قاتل ۶۶کودک ایرانی است

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: دنیا نباید اجازه دهد که زورگویی آمریکا و جنایات رژیم اسرائیل موجب تضییع بیشتر حقوق فلسطینیان گردد.

نماینده ایران در سازمان ملل: آمریکا قاتل 66کودک ایرانی است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، غلامعلی خوشرو نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل که در نشست روز پنجشنبه شورای امنیت سخن می‌گفت، افزود: وضعیت در فلسطین رو به وخامت است و تنها در تظاهرات بازگشت فلسطینیان، تاکنون بیش از 200 نفر شهید و بیش از 22 هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.

وی اضافه کرد: آنچه تظاهرات کنندگان فلسطینی می خواهند، بازگشت به خانه و کاشانه آباء و اجدادی خود و تشکیل دولت مستقل فلسطین است. این حق طبیعی آنها است. ولی رژیم اسرائیل آنها را می کشد چون فلسطینی هستند؛ چون هیچ حقوقی حتی حق زندگی نیز برای آنها قائل نیست.

خوشرو اظهار کرد: اینها نتیجه هفتاد سال ظلم در حق فلسطینیان است که با حمایت آمریکا و به خاطر بی تفاوتی شورای امنیت ادامه یافته است.

وی افزود: صرف‌نظر از 44 قطعنامه علیه رژیم اسرائیل که آمریکا در شورای امنیت وتو کرده است، این نهاد حدود 300 قطعنامه در مورد موضوعات مرتبط با فلسطین تصویب کرده که رژیم اسرائیل همه آنها را نقض کرده و این رژیم از جهت نقض قطعنامه‌های این نهاد در صدر قرار دارد.

در این نشست که برای بحث در مورد فلسطین برگزار شده بود، نیکی هیلی نماینده دائم آمریکا در آخرین تلاش خود قبل از ترک سمت خود، کل سخنرانی خود را به بحث در مورد ایران اختصاص داد و با اشاره به سن شهید "حسین فهمیده" گفت، ایران کودکان را برای جنگ به سوریه می‌فرستد.

نماینده کشورمان در پاسخ به این سخنان گفت که آمریکا با این حرف‌ها نمی‌تواند بر جنایات خود و رژیم اسرائیل در حق کودکان فلسطینی و کشتار سَبُعانه آنها سرپوش گذارد.

وی همچنین گفت که آمریکا که نماینده اش تلاش کرد دایه مهربانتر از مادر برای کودکان ایرانی باشد، باید می گفت که تعداد زیادی از کودکان ایرانی در جنگ توسط صدام و با حمایت آنها شهید شده‌اند و اینکه آمریکا قاتل 66 کودک ایرانی است که جزو مسافران پرواز مسافری ایران بودند که آمریکا در خلیج فارس ساقط کرد.

نماینده ایران همچنین به اتهامات نماینده عربستان در مورد جزایر ایرانی و نام خلیج فاس نیز پاسخ داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان