رئیس مرکز تائید صلاحیت سازمان استاندارد:

سازمان استاندارد در مقابل خودروسازان کوتاه نمی‌آید

رئیس مرکز تائید صلاحیت سازمان استاندارد گفت: سازمان استاندارد با تبیین ۸۵ استاندارد خودرو به خودروسازان اعلام کرده است تا در تولید خودرو آنها را رعایت کنند که به هیچ وجه ما از مواضع خود در این زمینه کوتاه نمی‌آئیم.

علیرضا خاکی فیروز در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: رئیس سازمان ملی استاندارد از اول بر اجرایی شدن 85 استاندارد خودرو تاکید داشته و ما مصمم هستیم همه این قوانین و مقررات را با همکاری و مشارکت شرکت‌های خودروساز اجرایی و عملیاتی کنیم تا امنیت مردم تضمین و تامین شود.
 


وی با تبریک روز جهانی استاندارد خاطرنشان کرد: تائید صلاحیت‌ها براساس اصول و مفاهیم بین‌المللی انجام می‌شود و هیچ تفاوتی با تائید صلاحیت در کشورهای دیگر اروپائی، آمریکایی و آسیایی ندارد.

رئیس مرکز تائید صلاحیت سازمان استاندارد افزود: طولانی شدن فرآیند تائید صلاحیت‌ها را تا حدودی قبول می‌کنم که البته این موضوع بستگی به این دارد که چقدر و در چه زمانی شرکت‌ها الزامات استاندارد را استقرار داده و عدم انطباق‌ها را رفع کنند تا پرونده در کمیته تصمیم‌گیری مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.


خاکی فیروز گفت: بخشی از این پروسه در اختیار ماست که سعی می‌کنیم به سرعت این کارها انجام شود اما بخشی از این پروسه مربوط به آزمایشگاه و شرکت‌های بازرسی است که در چه زمانی عدم انطباق‌ها را رفع کنند و سیستم را استقرار دهند که این امر سبب طولانی شدن فرآیندها می‌شود.


وی بیان کرد: در کشور یک هزار آزمایشگاه آزمون و کالیبراسیون را تائید صلاحیت کردیم و 160 شرکت بازرسی فنی در زمینه‌های مختلف تائید صلاحیت شده‌اند.


رئیس مرکز تائید صلاحیت سازمان استاندارد با بیان اینکه 14 نهاد صدور گواهی تائید شده‌اند و گواهی صادر شده آنها در بیش از 82 کشور دنیا دارای اعتبار است، اضافه کرد: نتایج آزمون و شرکت‌های بازرسی و فنی ما به زودی در 83 کشور جهان دارای اعتبار خواهد بود.


خاکی فیروز ادامه داد: نشان استاندارد ما در داخل کشور دارای اعتبار است و از آن به عنوان نشان کیفیت یاد می‌شود اما در خارج از مرزها تائید صلاحیت و نتایج آزمون و گزارش نهایی در قالب سیستم مدیریت کیفیت به شکل تائید صلاحیت بین‌المللی و جهانی اتفاق افتاده و نهادهای بین‌المللی در این زمینه دخیل هستند.


وی در مورد سطح استاندارد ملی ایران نیز اظهار کرد: سطح استاندارد در ررده تکنولوژی، دانش و فناوری‌ها قابل بررسی و تدوین است و اکثر استانداردهای ما در مطابقت با استاندارد بین‌المللی و جهانی است به طوری که تعداد بسیار زیادی از استانداردهای ما مورد تائید و مقبول سازمان جهانی استاندارد بوده و قابل رقابت با کشورهای دیگر است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان