ثبت بدترین عملکرد اقتصادی انگلیس در یک دهه اخیر

گروه کارشناسان اقتصادی "ای آی ایتم" هشدار داد ریسکهای ناشی از بریگزیت در حال افزایش است.

ثبت بدترین عملکرد اقتصادی انگلیس در یک دهه اخیر

به گزارش گاردین، این گروه که تنها از آمارهای غیردولتی برای برآوردهای خود استفاده می‌کند اعلام کرد نرخ رشداقتصادی امسال انگلیس 1.3 درصد خواهد بود که در صورت تحقق، پایین‌ترین نرخ رشد اقتصادی این کشور از سال 2008 محسوب می‌شود. هم چنین در صورتی که انگلیس بتواند به توافقات خوبی با اتحادیه اروپا بر سر خروج از این اتحادیه برسد، رشد اقتصادی 1.5 درصدی را در سال آینده خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این اقتصاددانان هشدار داده اند که خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا به این کشور آسیب جدی وارد خواهد کرد. پیشتر نیز دفتر بودجه انگلیس اعلام کرده بود در صورت تحقق سناریو خروج بدون توافق، تاخیر در ترخیص گمرکی، اخلال در زنجیره تامین و مشکل برای پرواز هواپیماها احتمالا اجتناب ناپذیر خواهد بود.

طبق اعلام گروه ای آی آیتم، فضای نامطمئن بریگزیت بر تصمیمات سرمایه‌گذاران اثر گذاشته است. این گروه نرخ تورم امسال انگلیس را 2.3 درصد پیش‌بین کرده است که بالاتر از سطح هدفگذاری شده توسط بانک مرکزی است.  

رشد اقتصادی انگلیس در نیمه نخست امسال در شرایطی به ضعیف‌ترین سطح 7 سال اخیر رسید که به گفته مرکز اصلاحات اروپا، اقتصاد این کشور می‌توانست در صورت باقی ماندن در اتحادیه اروپا 2.5 درصد بیشتر رشد کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان