شهردار تهران:

راه‌اندازی اولین کارخانه تبدیل نخاله ساختمانی به مصالح در تهران/ سرمایه‌گذاری ۱۴۰میلیارد دلاری شرکت کره‌ای برای تولید گاز از پسماند

شهردار تهران از راه‌اندازی اولین کارخانه تبدیل نخاله ساختمانی به مصالح ساختمانی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

راه‌اندازی اولین کارخانه تبدیل نخاله ساختمانی به مصالح در تهران/ سرمایه‌گذاری 140میلیارد دلاری شرکت کره‌ای برای تولید گاز از پسماند

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ امروز صبح با حضور شهردار، رییس شورای شهر، استاندار و جمعی از اعضای شورای شهر تهران ادامه بخش شمالی بزرگراه شهید صیاد شیرازی و تقاطع‌های چهارگانه حد فاصل بزرگراه شهید بابایی تا تقاطع بلوار ارتش افتتاح شد. 

محمدعلی افشانی،شهردار تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این پروژه ٢.٥کیلومتر است و دو سال تعطیل شده بوده گفت: بعد از بازدیدی که چندماه گذشته از این پروژه داشتیم به صورت شبانه روزی کار را آغاز کردیم تا امروز به بهره برداری رسید.بلوار ارتش دچار مشکلات عدیده ای بود.قول داده بودم تا مهرماه این پروژه به بهره برداری خواهد رسید و این اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: کاین پروژه ٥٥میلیارد تومان هزینه داشته است و به صورت کامل همراه با دوربین،روشنایی و فضای سبز به بهره برداری رسیده است.منطق ما این است که پروژه ها باید به صورت کامل به بهره برداری برسد.

شهردار تهران با اشاره به زیاد بودن پروژه های نیمه کار در سطح تهران، تاکید کرد:  با توجه به محدودیت منابع پروژه ها را اولویت بندی کردیم و در آینده ای نزدیک پروژه بزرگراه شهید بروجردی به بهره برداری خواهد رسید .همچنین سال آینده ٥٠کیلومتر خطوط مترو با ٢١ایستگاه باید افتتاح شود.

٧٠٠افشانی همچنین اظهار کرد: میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش اوراق مشارکت امروز به حساب شهرداری واریز شد و از هفنه آینده برای خطوط ٦،٧مترو هزینه می‌شود.

راه‌اندازی اولین کارخانه تبدیل نخاله ساختمانی به مصالح در تهران/سرمایه‌گذاری 140میلیارد دلاری شرکت کره‌ای برای تولید گاز از پسماند 

شهردار تهران همچنین در ادامه مراسم با اشاره به اینکه  مجوز فروش ٨٠٠میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خط ٧،٦مترو از سوی بانک مرکزی صادر  و به بانک‌های عامل برای فروش ابلاغ شده است، گفت:  دریافت 4هزار میلیارد تومان از طلب‌هایی که داشتیم قطعی شده است تا وارد چرخه اجرای پروژه‌های عمرانی شود.

وی ادامه داد: همچنین اقدامات زیربنایی برای احداث کمربند سبز به طول 25کیلومتر و به عرض 500متر آغاز شده و از آذرماه در هزار و 250هکتار درخت کاشته می‌شود.

به گفته افشانی؛ روزانه  ٤٠هزار تن نخاله ساختمانی تولید می‌شود و قرار است اولین کارخانه ای که نخاله را تبدیل به مصالح ساختمانی می‌کند با ظرفیت ٣٣٠٠تن در آینده‌ای نزدیک افتتاح شود. تا پایان سال آینده معادل کل نخاله تولیدی،مصالح ساختمانی خواهیم داشت. تفکیک از مبدا پسماند خانگی نیز از سه منطق شروع شده است.امروز در بخش خصوصی رقابت وجود دارد تا بدون اینکه شهرداری هزینه‌ای کند پسماند شهر را جمع‌آوری کنند.

شهردار تهران همچنین خبر از انعقاد قرارداد با یک شرکت خارجی داد و اظهار کرد: در حال انعقاد قرارداد با یک شرکت کره‌ای برای تولید گاز از پسماند هستیم که تا ١٤٠میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده و 200میلیارد تومان هم برای شهرداری درآمد دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر