ماهان شبکه ایرانیان

آبشار آب پری رویان ؛ تماشای خروش آب در طبیعت مازندران

سفر همیشه با انتخاب یک مقصد آغاز می شود؛ مقصدی که قرار است شما را از دغدغه هایتان دور کند و انرژی تازه ای برای از سر گرفتن فعالیت های روزمره به شما بدهد. انتخاب های زیادی پیش روی شما قرار می گیرند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و می توانند تجربه ای تازه را برایتان برقم بزنند.

آبشار آب پری رویان

سفر همیشه با انتخاب یک مقصد آغاز می شود؛ مقصدی که قرار است شما را از دغدغه هایتان دور کند و انرژی تازه ای برای از سر گرفتن فعالیت های روزمره به شما بدهد. انتخاب های زیادی پیش روی شما قرار می گیرند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و می توانند تجربه ای تازه را برایتان برقم بزنند.

مناطق جنگلی زیبا، دریاچه های چشم نواز، مناظری کم نظیر و آبشارهایی تماشایی همه و همه دلایلی هستند که می توانند شما را برای بستن کوله بار و رفتن به مناطق شمالی ایران وسوسه کنند. استان مازندران به دلیل قرارگیری در شرایط آب و هواییو جغرافیایی خاص میزبان بسیاری از جاذبه های طبیعی و دیدنی کشورمان است که بساط خود را در شهرهای مختلف این استان گسترده اند. پیش از این در سفرهایمان به این استان، تعدادی از این جاذبه های را با هم مرور کردیم:

دریاچه ولشت مرزن آباد ؛ طعم شیرین طبیعت در نزدیکی کلاردشت

دریاچه الیمالات ؛ نگینی در میان جنگل های مازندران

آبشار ولیلا ؛ طبیعت بکر سوادکوه

غار آبی دانیال مازندران ؛ لذت غارنوردی در میان خنکای آب

اما جلوه های این طبیعت سحرانگیز تمامی ندارد و ما را بر آن داشته تا دوباره راهی جاده شویم و به تماشای یکی دیگر از جلوه های آن بنشینیم تا خستگی هایمان را با شنیدن صدای آب، وزش نسم خنک و نشستن در میان درختان سر به فلک کشیده بسپاریم…

با هم راهی شهر کوچک رویان می شویم..

کارناوال را در سفر به آبشار آب پری همراهی کنید…

آبشار آب پری رویان
آبشار آب پری رویان

چرا آبشار آب پری؟


– قرار گرفتن آبشار آب پری در میان یک پارک جنگلی زیبایی آن را دو چندان کرده و طبیعتی چشم نواز را به شما هدیه می دهد.

– مسیر رسیدن به آبشار بسیار تماشایی است و لذت رانندگی در یک جاده ی پیچ در پیچ و جنگلی را برایتان به ارمغان می آورد.

– امکانات قابل قبولی در مسیر این آبشار وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

آبشار آب پری رویان

در مسیر آب پری….

از ابتدای این سفر طبیعت با زیبایی هایش شما را غافلگیر می کند. وارد جاده منتهی به آبشار که می شوید درختان از دو سو شما را احاطه می کنند. جاده ای پیچ در پیچ از میان انبوه درختان که هر لحظه به رنگی در می آید و شما را به دنیایی دیگر می برد. در قسمت هایی از جاده صخره های بلندی شما را از دیدن درختان محروم می کنند و نقش و نگارهای روی بدنه ی خود را به رخ شما می کشند.

این جاده ی جنگلی و کوهستانی، بسیار شبیه به چاده چالوس است و در هر فصل لباسی تازه می پوشد تا با تصاویری تماشایی روح شما را نوازش دهد. کافیست مه نیز به این زیبایی ها اضافه شود تا یکی از تکرار نشدنی ترین خاطرها برایتان رقم بخورد. به راحتی از این جاده نگذرید و قدم به قدم آن را به خاطر بسپارید…

در ابتدای جاده، درختان جنگلی را می بینید و هر چه بیشتر پیش می روید درختان کاج نیز به پوشش گیاهی اضافه می شوند.

همانطور که به مسیرتان ادامه می دهید در گوشه ای از جاده چشمتان به آبی رقصان می افتد که راه خودش را از میان سنگ ها باز کرده و جریان یافته است. حالا باید توقف کنید و غرق تماشای این جلوه ی زیبای طبیعت شوید…

آبشار آب پری رویان

آبشار آب پری ؛ جوش و خروش آب بر روی سنگ ها

با نزدیک شدن به آبشار آب پری شکلی متفاوت از یک آبشار را خواهید دید که ممکن است خیلی با تصورات شما از آبشار مطابقت نداشته باشد. آن چیزی که آب پری را به یک جاذبه ی دیدنی تبدیل کرده سنگ‌هایی هستند که در اثر رانش زمین، در شیب تند کوه گرد هم آمده اند و آب را از میان خود عبور می دهند.

به برکت حضور این آب درختان و گیاهان نیز در اطراف آن فرصت رشد یافته اند و همه ی این عوامل در کنار هم باعث شده تا آب پری به یکی از مقاصد پرطرفدار در استان مازندران تبدیل گردد.

آب این آبشار از چشمه یکی از کوه های مازندران به سوی این منطقه می آید و پس از جاری شدن در شیب سنگی 60 درجه کوه، مسیر خود را به آن سوی جاده و دره ای جنگلی ادامه می دهد. آب این آبشار به حدی زلال است که برخی از آن به عنوان آب آشامیدنی استفاده می کنند.

این آبشار در زبان محلی با عنوان پری او نیز شناخته می شود و گفته می شود که نام آن ریشه در افسانه هایی دارد که به وجود یک پری در بالا سخن می گویند.

آبشار آب پری رویان

دیدنی ها و تفریحات

فرصت های بسیاری برای خلق یک خاطره ی خوش در این منطقه وجود دارند که در ادامه به آنها می پردازیم:

1- گشت و گذار در طبیعت چشم نواز

حضور درختان و گیاهان در جای جای منطقه مشاهده می شود و در ترکیب با صدای عبور آب تصویری به یادماندنی را برای شما به وجود می آورد. نسیم خنکی که می وزد و نور خورشید که گاه از میان درختان بر صورتتان سرک می کشد، همه و همه بهترین فرصت را برای فراموش کردن دغدغه های روزمره به شما می دهند. کمی آن طرف تر از آبشار، طبیعتی تماشایی انتظار شما را می کشدپس معطل نکنید و جاذبه هایی تازه را در این منطقه کشف کنید…

آبشار آب پری رویان

2- پیک نیک

اگر از طرفداران برپایی پیک نیک در طبیعت هستید و می خواهید یک روز به یادماندنی را در کنار دوستان یا خانواده تان بگذرانید، وسایل و لوازم مورد نیاز خود را بردارید و به سوی آب پری بروید چرا که در طبیعت اطراف آبشار محل های خوبی برای پیک نیک وجود دارد.

آبشار آب پری رویان

3- عکاسی

این جلوه ی تماشایی طبیعت آنقدر جذاب است که اگر تصویری از آن ثبت نکنید، برای همیشه حسرت خواهید خورد . به جز آبشار سوژه های بسیار دیگری نیز انتظار لنز دوربین شما را می کشند.

آبشار آب پری رویان

4- تجربیات خوشمزه

در اطراف آب پری و در تمام طول جاده ی منتهی به آبشار رستوران های کوچکی وجود دارند که می توانید یک وعده غذای محلی، آش های محلی و یا چای ذغالی را در آنها نوش جان کنید.

آبشار آب پری رویان

امکانات گردشگری

آبشار آب پری در میان پارک جنگلی رویان واقع شده است. این پارک با داشتن امکاناتی همچون آب آشامیدنی، سرویس های بهداشتی، آلاچیق هایی برای استراحت و وسایل بازی کودکان می تواند محل خوبی برای گذراندن یک روز خوب باشد.

آبشار آب پری رویان

ملزومات سفر

اگر قصد گشت و گذار در طبیعت اطراف آبشار را دارید لباس و کفش مناسب برای جنگل و آب معدنی به همراه داشته باشید. برای شب مانی در منطقه، همراه داشتن کلیه ی وسایل کمپینگ ضروری می باشد.

آبشار آب پری رویان

بهترین فصل سفر

 به طور کلی دمای این منطقه حدود 10 درجه از رویان خنک تر است بنابراین در بهار و تابستان با آب و هوایی مطبوع از شما پذیرایی می کند اما در هر فصلی، طبیعت جلوه ی خاص خود را دارد:

بهار و تابستان: آب و هوای مطبوع باعث می شود تا بسیاری آبشار آب پری و جنگل اطرافش را برای تفریح انتخاب کنند.

پاییز: هوا سرد می شود اما لباس رنگی بر تن درختان می نشیند و تصویری تماشایی از طبیعت را به نمایش می گذارد.

زمستان: برف و یخبندان شرایط جاده را نامساعد می کند اما طبیعت سفیپوش باز هم بسیاری را به آبشار آب پری می کشاند.

آبشار آب پری رویان

کجا بمونیم؟

در این سفر می توانید از خانه های محلی، هتل ها و مهمانسراهای شهرهای اطراف برای اقامت استفاده کنید .واحد نیروی انتظامی مستقر در پارک جنگلی رویان امنیت مناسبی را در منطقه برقرار کرده است و اگر می توانید شب های سرد این جنگل کوهستانی را تحمل کنید کمپینگ در طبیعت گزینه ی دیگری برای اقامت شماست. برای آشنایی با این نوع اقامت مطالب زیر را مطالعه نمایید:

راهکارهای کمپینگ و اقامتی خوب در چادرهای مسافرتی

انواع کمپینگ در طبیعت

کمپینگ ؛ وحشت یا تفریح ؟

راهکارهایی برای خواب بهتر در طبیعت

آبشار آب پری رویان

راه دسترسی

آدرس: استان مازندران – 13 کیلومتری شهر رویان – جاده رویان – بلده – منطقه آب پری

برای رسیدن به آبشار آب پری باید خودتان را به شهر کوچک رویان برسانید و وارد خیابان شهدا شوید. بعد از رسیدن به اولین چهارراه، مسیر مستقیم را ادامه دهید تا وارد جاده ی رویان – بلده شوید. پس از طی 12 کیلومتر در یک مسیر پیچ در پیچ که با نام گلندرورد و سوردارشهرت دارد، آبشار را در سمت چپ جاده می بینید.

فاصله آبشار آب پری از شهرهای اطراف

نور : 20 کیلومتر

رویان : 13 کیلومتر

چالوس : 69 کیلومتر

موقعیت آبشار آب پری بر روی نقشه

آبشار آب پری رویان
آبشار آب پری رویان

دیدنی های اطراف

انتهای جاده جنگلی ـ کوهستانی به کجور می رسد که از طریق آن می توانید به روستای کندلوس و شهر مرزن آباد برسید و از جاذبه های آنها هم لذت ببرید. در طول مسیر یک خروجی وجود دارد که شما را به یوش (زادگاه نیما یوشیج) و بلده می رساند.

علاوه بر این جاذبه هایی که در جاده قرار دارند دیدنی های دیگری نیز در نزدیکی آبشار انتظار شما را می کشند:

* دریاچه الیمالات

* جنگل کشپل

* سواحل زیبای دریای خزر

تصویری از دریاچه الیمالات

الیمالات

توصیه های کارناوالی

در سفر به آبشار آب پری مراقب طبیعت باشید و هیچ اثری از زباله هایتان بر جای نگذارید.

مسیر کوهستانی آبشار دارای پیچ ها و پرتگاه هایی خطرناک است، پس جوانب احتیاط را در نظر بگیرید.

آبشار آب پری رویان

سخن آخر

آیا تا به حال به منطقه آب پری سفر کرده اید؟

این آبشار زیبا را از نردیک دیده اید؟

تجربیات خود را با ما در میان بگذارید…

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم…

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان