رئیس شورا‌های حل اختلاف استان گلستان در گفت‌وگو با میزان عنوان کرد

۴۰ درصد پرونده‌ها بدون صدور رای با صلح وسازش مختومه شده است

جعفری گفت: بیش از ۴۷ هزار پرونده از ابتدای امسال تاکنون وارد شعب شورا‌های حل اختلاف استان گلستان شده که نزدیک به ۴۰ درصد این پرونده‌ها با وساطت اعضای شورا، بدون صدور رای با صلح و سازش مختومه شده است.

احمد جعفری رئیس شورا‌های حل اختلاف استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با دعوت از معتمدان و ریش سفیدان برای سازش و حل و فصل دعوی از صلح و سازش 40 درصدی پرونده‌ها در شعب شورا‌های حل اختلاف استان خبرداد.

معاون قضایی دادگستری گلستان با بیان اینکه حضور افراد خوشنام و تاثیرگذار در شورا‌های حل اختلاف می‌تواند میزان سازش در پرونده‌ها را افزایش دهد، اضافه کرد: ما آماده‌ی بهره گیری از توانمندی ریش سفیدان و مصلحین هستیم.

به گفته‌ی جعفری، 45 درصد پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی این استان در شورا‌های حل اختلاف رسیدگی می‌شود که موجب کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی شده و فرصت بیشتری را برای قضات به منظور رسیدگی به پرونده‌های پیچیده فراهم کرده است.

وی رسیدگی به پرونده‌های ورودی به شعب شورا را به طور میانگین بین دو هفته تا یک ماه عنوان کرد و گفت: فقط در مواردی که موضوع پرونده ایجاب کند زمان رسیدگی بیشتر می‌شود.

رئیس شورای حل اختلاف گلستان با اشاره به اینکه نسبت پرونده‌های ورودی در 6ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، 14 درصد رشد داشته، عنوان کرد: از جمله دلایل این افزایش ورودی پرونده‌ها را افزایش صلاحیت‌های شورای حل اختلاف و اهتمام دادسرا‌ها به ارجاع پرونده‌های قابل سازش ب. شورا‌ها دانست.

به گفته جعفری، بیشترین موضوع پرونده‌های ورودی به شعب این شورا را دعاوی مالی، صدور گواهی حصر و وراثت و تامین خواسته تشکیل می‌دهد.

گفتنی است، هم اکنون 144 شعبه شورای حل اختلاف در شهر‌ها و روستا‌های استان فعال است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان