ماهان شبکه ایرانیان

سعید رشتیان در گفتگو با مهر:

پیگیری امور صنفی در انجمن صنفی تهیه کنندگان مستند/ برگزاری مجمع

بنابر اعلام رییس هیات مدیره انجمن صنفی تهیه کنندگان سینمای مستند، انتخابات هیات مدیره این انجمن به زودی برگزار می شود.

پیگیری امور صنفی در انجمن صنفی تهیه کنندگان مستند/ برگزاری مجمع

سعید رشتیان رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تهیه کنندگان سینمای مستند در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه های جدید این انجمن صنفی گفت: تمامی مراحل ثبت انجمن صنفی کارفرمایی تهیه کنندگان سینمای مستند در وزارت کار به پایان رسیده و این انجمن به رسمیت شناخته می شود. همچنین مساله تطبیق انجمن با شرایط جدید طی یک سال اخیر مطرح بود تا تمام آیین نامه های عضویت و عضوگیری با شرایط جدید انجمن تطبیق داده شود و در نهایت به تایید خانه سینما برسد که این مساله نیز انجام شد.

این مستندساز تاکید کرد: خانه سینما تاکید دارد که شرایط عضویت در انجمن و اعضای انجمن باید منطبق با موازین اساسنامه باشند که البته این انطباق کمی زمان بر است.

وی ادامه داد: براساس آیین نامه جدید انجمن صنفی، یک دوره هیات مدیره انتخاب کردیم و به زودی و در پایان دوره هیات مدیره فعلی که اواخر آبان ماه و یا اوایل آذر ماه است، مجمع عمومی انجمن برگزار و هیات مدیره جدید انجمن انتخاب می شود. البته دلیل اینکه زمان دقیق برگزاری مجمع عمومی مشخص نشده این است که نمایندگان وزارت کار چه زمانی می توانند در مجمع حضور داشته باشند.

وی توضیح داد: طی این مدت برنامه های صنفی دیگری نیز دنبال می شد که یکی از مهمترین آن برگزاری جشن مستقل سینمای مستند با همکاری انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند بود و در حال حاضر هر 2 انجمن به صورت مشترک نمایش فیلم های مختلف جشن مستقل را در خانه سینما برگزار می کنند.

این تهیه کننده سینمای مستند بیان کرد: مالیات از دیگر مواردی است که توسط انجمن آن را پیگیری می کنیم در همین راستا هفته گذشته با آقای حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی جلسه ای خوبی برگزار کردیم.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تهیه کنندگان سینمای مستند در پایان و در پاسخ به این پرسش که آیا مساله قرارداد تیپ در صنوف سینمای مستند نیز اجرایی شود، گفت: بحث امنیت شغلی و قرارداد تیپ در صنوف سینمایی اکران از طریق تفاهمنامه میان صنوف دنبال می شود ولی قرارداد تیپ در سینمای مستند باید بین 2 صنف تهیه کنندگان و کارگردانان بررسی شود. البته تا امروز فرصتی برای گفتگو میان این 2 صنف در این زمینه صورت نگرفته است که امیدوارم این مساله در سینمای مستند نیز حل شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان