ماهان شبکه ایرانیان

هند جنگ تعرفه‌ای چین و آمریکا را به فرصت تجاری تبدیل کرد

یک روزنامه هندی با اشاره به اینکه وزارت بازرگانی این کشور ۱۸۰ کالا ی جدید را به صادرگنندگان هندی به عنوان بازار مناسب در آمریکا معرفی کرده است نوشت : دولت هند به دنبال استفاده از جنگ تجاری چین و آمریکا و تبدیل آن به یک فرصت تجاری است .

هند جنگ تعرفه‌ای چین و آمریکا را به فرصت تجاری تبدیل کرد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا در روز دوشنبه، روزنامه انگلیسی زبان ' تایمز او ایندیا' به نقل از مقامات وزارت بازرگانی هند اعلام کرد این کالاها به بخش های مختلف از جمله کالاهای مهندسی، قطعات خودرو و مواد شیمیایی تعلق دارند که به دلیل افزایش تعرفه های گمرکی آمریکا برای محصولات چینی، اکنون در بازارهای این کشور با قیمت گران تری به فروش می رسند.

وزارت بازرگانی هند درحالی به دنبال گسترش صادرات به آمریکا می باشد که کسری تجاری میان دو کشور افزایش یافته است. این وزارتخانه به اتحادیه های صادراتی هند فشار وارد کرده تا هرچه زودتر از فرصت ایجاد شده استفاده کنند.

صادرات هند به آمریکا در سال 2016-17 به ارزش 42.21 میلیارد دلار برآورد شده است درحالی که واردات دهلی نو از آمریکا به ارزش 22.3 میلیارد دلار بوده است.

مقامات هندی اعلام کرده اند اگرچه لیست کالاهای معرفی شده از سوی دولت هند برای جایگزینی کالاهای چینی در بازار آمریکا به ارزش 8 تا 10 میلیارد دلار می رسد، صادر کنندگان هندی می توانند بخشی از این بازار ایجاد شده را پوشش دهند.

یک مقام هندی گفت: شرکت های هندی خواهند توانست کالاهای تولیدی به ارزش 2 تا 3 میلیارد دلار را به آمریکا صادر کنند. این امر نیز به واکنش سریع شرکت های هندی بستگی دارد.

دولت آمریکا تعرفه گمرکی برای واردات کالاهای چینی به ارزش 250 میلیارد دلار که شامل نیمی از واردات از چین می شود را افزایش داده است.

چین نیز در مقابل تعرفه واردات کالاهای آمریکایی به ارزش 110 میلیارد دلار را افزایش داده است.

وزارت بازرگانی هند لیست مشابهی برای افزایش صادرات این کشور به چین تهیه کرده است. دولت هند اعلام کرده است که تعرفه های چین برای واردات کالاهای آمریکایی یک فرصت ایجاد کرده است تا دهلی نو با استفاده از آن کسری تجاری خود با چین را کاهش دهد.

اما کارشناسان اقتصادی معتقدند که توانایی تولید کنندگان هندی برای نفوذ به بازار های چین و آمریکا محدود است زیرا اکثر کالاهایی که با افزایش تعرفه های گمرکی مواجه شده اند، تخصصی هستند و شرکت های هندی دارای توانایی برای تولید کالاهای مشابه را ندارند.

کسری تجاری هند و با چین در سال 2017-18 با سه برابر افزایش نسبت به یک دهه گذشته به 63 میلیارد دلار رسیده است. این کسری در سال 2008-9 حدود 23 میلیارد دلار بوده است.

درحالی که کالاهای هندی به سختی راه خود را در بازار های چین پیدا می کنند اما دهلی نو به طور فزاینده به کالاهای چینی به خصوص تجهیزات الکترونیکی و ماشین آلات، دیگ های بخار و کود وابسته می شود.

دیگر واردات بزرگ هند از چین شامل اقلام پلاستیکی، آهن و فولاد و عکاسی نوری است. از سوی دیگر، هند الماس، نخ پنبه، مس و روی در میان کالاهای دیگر به چین صادر می کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان