اختصاصی مشرق /

نوار ساحلی شرق فرات، ۴۰ روز پس از شروع عملیات شبه نظامیان کُرد

تروریست های داعش به شدت از مواضع اشغالی در نوار ساحلی شرق رود فرات دفاع می کنند و در جبهه های مختلف، ضربات مهلکی را به شبه نظامیان کُرد وارد آورده اند.

به گزارش مشرق، 40 روز از عملیات شبه نظامیان کُرد در نوار ساحلی شرق رود در جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور می گذرد و درگیری با بازمانده های گروه تروریستی داعش همچنان ادامه دارد.
عملیات نیروهای شبه نظامی کُرد با پشتیبانی یگان‌های موشکی، توپخانه‌ای، جنگنده‌های ائتلاف غربی و شماری از نیروهای ویژه آمریکایی موسوم به «مارینز» در نوار ساحلی شرق رود فرات در جریان است.
براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست های داعش به شدت از مواضع اشغالی در نوار ساحلی شرق رود فرات دفاع می کنند و در جبهه های مختلف، ضربات مهلکی را به شبه نظامیان کُرد وارد آورده اند.

خبرها از حومه شهرک راهبردی «باغور فوقانی» حاکیست، حملات جدید شبه نظامیان کُرد با پشتیبانی هوایی و توپخانه ای ائتلاف غربی علیه عناصر تروریستی داعش به نتیجه نرسیده و ناکام مانده است.
به گفته منابع میدانی، تروریست های داعش پس از دفع حملات، عملیات معکوسی را علیه شبه نظامیان کُرد در حومه شهرک باغور فوقانی انجام دادند؛ گفته شده در حملات انتحاری تروریست های داعش، شماری از شبه نظامیان کُرد کشته و زخمی شدند.
در جریان حملات انتحاری گروه تروریستی داعش در حومه شهرک باغور فوقانی، خسارت های سنگینی به شبه نظامیان کُرد وارد شده است؛ گفته شده نیروهای شبه نظامی کُرد با وجود پشتیبانی ائتلاف از برخی نقاط عقب نشینی کردند.

از حومه شمالی شهرک «هجین» خبر می رسد، گروهی از شبه نظامیان کُرد در میدان تله های انفجاری کار گذاشته شده توسط تروریست های داعش گرفتار شدند و شماری از آنان کشته و زخمی شدند.
به گزارش مشرق، حملات نیروهای کُرد در این محور برای عقب راندن تروریست های داعش و پیشروی به سمت شهرک «هجین» نتیجه نداده است؛ شهرک هجین مهم ترین پایگاه گروه تروریستی داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات است.
از حومه شهرک «البحره» خبر می رسد، حملات انتحاری گروه تروریستی داعش منجر به کشته و زخمی شدن شماری از شبه نظامیان کُرد شده است اما تلاش تروریست ها برای نفوذ به این شهرک با شکست روبه رو شده است.

به گفته منابع میدانی، محورهای مختلف در نوار ساحلی شرق رود فرات به باتلاقی برای شبه نظامیان کُرد تبدیل شده است؛ اوضاع نا مساعد آب و هوا عامل دیگر زمین گیر شدن نیروهای شبه نظامی کُرد است.
گفته شده، تروریست های داعش با استفاده از شرایط نا مناسب جوی، خندق ها و کانال های بزرگی را در نزدیکی خطوط درگیری حفر و این مناطق را به تله های انفجاری آلوده کرده اند و همین مسئله باعث شده که تلفات شبه نظامیان کُرد افزایش یابد.

به گزارش مشرق، حدود 2 هزار و 950 تن از عناصر تروریستی داعش همچنان در نوار ساحلی شرق رود فرات از مواضع اشغالی دفاع می کنند و مساحت در حدود 95 کیلومتر را در این محور در تصرف دارند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان