رییس کل دادگستری تهران:

ادعای رعایت حقوق بشر در غرب، آدرس غلط دادن است/ امروز نیاز به کارشناسی بیش از پیش احساس می‌شود

رییس کل دادگستری استان تهران در مراسم گرامیداشت روز کارشناس گفت:ادعای رعایت حقوق بشر در غرب آدرس غلط دادن است، هیچ مکتبی و تفکری و اندیشه‌ای به مانند اسلام اهتمام به حقوق بشر نداشته است، دین مبین اسلام برای کارشناسی شان ویژه‌ای قایل است و در همه ابعاد فقه و هم در عبادات و هم عقود و معاملات و هم در قصاص و تعزیرات و شهادات به نقش کارشناس و خبره اهمی ...

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، غلامحسین اسماعیلی رییس کل دادگستری استان تهران در مراسم گرامیداشت روز کارشناس، هدف از برپایی این محفل را تکریم کارشناسان و تبیین نقش و جایگاه کارشناسی در دادرسی بویژه در حوزه‌های دادرسی عادلانه و بهبود و ارتقای امر کارشناسی عنوان کرد.

وی گفت: سخن از تکریم است، تکریمی که رسالت انبیا است و زمانی که خداوند انسان را آفرید به خودش تبارک الله گفت، اگر یکایک افراد جامعه بشریت، انسان‌ها به عنوان اشرف مخلوقات عالم در خور تکریم هستند و در این میان، نخبگان، فرهیختگان و چهره‌های علمی و انسان‌های خدوم بویژه خدمت آنان در مسیر اجرای عدالت، احقاق حق و دستگیری انسان‌های مظلوم است، شایسته تکریم مضاعف هستند.

اسماعیلی در ادامه بیان کرد: انتقادات و ایرادات و اشکالات باید در جای خود مورد بررسی قرار گیرد و چالش‌ها هم در جای خود شناخته و برآن‌ها غلبه کنیم؛ اما امروز نمیخواهیم سخن چالشی بگوییم امروز سخن از کرامت و تکریم کارشناسان است. کرامتی که خداداد است و شریعت مقدس اسلام بیشترین انسانیت را برای نخبگان و دانشمندان و هم جمع حاضر شما کارشناسان در نظر گرفته است.

رییس کل دادگستری استان تهران در ادامه گفت: ادعای رعایت حقوق بشر در غرب آدرس غلط دادن است، هیچ مکتبی و تفکری و اندیشه‌ای به مانند اسلام اهتمام به حقوق بشر نداشته است، دین مبین اسلام برای کارشناسی شان ویژه‌ای قایل است و در همه ابعاد فقه و هم در عبادات و هم عقود و معاملات و هم در قصاص و تعزیرات و شهادات به نقش کارشناس و خبره اهمیت بسیار داده شده است.

وی افزود: امروز با تخصصی شدن امور و پیشرفت علوم و فنون ادعا میکنیم نیاز به کارشناسی بیش از سایر ایام است.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر