ماهان شبکه ایرانیان

جیمز گان، قسمت دوم مجموعه فیلم Suicide Squad را کارگردانی خواهد کرد.

کمپانی وارنر برادرز Warner Bros؛ که در گذشته با جاس ویدون Joss Whedon، کارگردان دو فیلم «اونجرز» Avengers متعلق به کمپانی مارول Marvel، برای فیلم خود، «لیگ عدالت» Justice League همکاری کرده بود، حالا قصد دارد با جیمز گان James Gunn، کارگردانی که از مارول اخراج شده بود، برای قسمت دوم فیلم «جوخه انتحار» Suicide Squad، همکاری کند

کمپانی وارنر برادرز Warner Bros؛ که در گذشته با جاس ویدون Joss Whedon، کارگردان دو فیلم «اونجرز» Avengers متعلق به کمپانی مارول Marvel، برای فیلم خود، «لیگ عدالت» Justice League همکاری کرده بود، حالا قصد دارد با جیمز گان James Gunn، کارگردانی که از مارول اخراج شده بود، برای قسمت دوم فیلم «جوخه انتحار» Suicide Squad، همکاری کند. او قرار است نویسندگی و کارگردانی ماجراجویی جدید این گروه از خلاف‌کارهای حرفه‌ای را به عهده بگیرد.
می‌توان گفت این فیلم کاملاً مناسب گان است، چراکه او قبلاً داستانی باهمین حال و هوا را در فیلم‌های «نگهبانان کهکشان» Guardians of the Galaxy به تصویر کشیده بود. هرکسی که این فیلم‌ها را دیده باشد می‌داند که گان به داستان‌هایی در مورد افراد مختلف که تفاوت زیادی با یکدیگر دارند، اما برای هدفی مشترک باهم متحد می‌شوند، علاقه دارد. حتی می‌توان گفت که «جوخه انتحار» بیشتر به سبک گان نزدیک است، چراکه شخصیت‌های این داستان قهرمان نیستند، بلکه خلاف‌کارهایی هستند که برخلاف میلشان و از ترس از دست دادن جانشان و به‌زور دولت آمریکا، کارهای خوبی انجام می‌دهند.نویسنده داستان مصور «جوخه انتحار»، راب ویلیامز Rob Williams، نیز از انتصاب گان برای کارگردانی این فیلم، بسیار راضی است و رضایت خود را از این تصمیم با توییتی در توییتر خود اعلام کرد.

اکنون مجموعه‌ فیلمی در دست گان قرار گرفته که داستانی غیر ابرقهرمانی دارد، مانند مجموعه فیلم‌های «مأموریت غیرممکن» Mission: Impossible و دست او را برای خلق داستان‌هایی جدید در قسمت‌های بعدی آن باز است. نمی‌توان گفت که «جوخه انتحار» مانند «نگهبانان کهکشان»، شخصیت‌های اصلی ثابتی دارد، بلکه به نظر می‌رسد تنها شخصیت ثابت این گروه، آماندا والر Amanda Waller است که از پشت پرده همه‌چیز را کنترل می‌کند.

مطمئنا همه مشتاق دیدن دوباره ویولا دیویس Viola Davis در این نقش هستند. (حتی ریک فلگ Rick Flag که در قسمت اول مجموعه کتاب‌های مصور «جوخه انتحار»، رهبر آن‌هاست، در قسمت‌های بعدی حضور ثابتی ندارد.)
پس از پایان داستان فیلم اول این مجموعه، ساخته دیوید آیر David Ayer، گان می‌تواند تصمیم بگیرد که آن را ادامه دهد و یا داستانی دیگر را دنبال کند. چراکه به نظر می‌رسد با وجود فیلم جدید کمپانی سونی در مورد شخصیت جوکر با بازی جارد لتو Jared Leto، بعید است که گان در فیلم خود بخواهد دوباره از این شخصیت را استفاده کند. کاری که گان باید انجام دهد ساده است، باید در مورد «آدم‌هایی بدی که مجبور هستند برای، شاید، هدفی بزرگ‌تر، کارهای خوبی انجام دهند» فیلمی بسازد.این «شاید» در تعریف صورت‌مسئله داستان، انتخاب‌های متفاوتی را پیش روی گان می‌گذارد. بسیاری از اتفاقات و ماجراهای جالب کتاب مصور «جوخه انتحار» در فیلم اول گنجانده نشد و گان این فرصت را برای ساخت داستان‌هایی دیده نشده و هیجان‌انگیز در اختیار دارد تا بتواند جایگاه خود را پس از اتمام همکاری‌اش با مارول، محکم کند.
گان می‌تواند با اضافه کردن شخصیت‌های کتاب‌های مصور این مجموعه، مانند برونز تایگر Bronze Tiger، نایت‌شید Nightshade یا ویکسن Vixen، بسیاری از طرفداران آن را خوشحال کند. حتی اگر خیلی جاه‌طلبانه فکر کند می‌تواند دشمن اصلی سوپرمن، ژنرال زاد General Zod که در مجموعه داستان‌های «جوخه انتحار» مدتی به آن‌ها پیوسته بود را نیز در فیلم خود بیاورد.
اضافه کردن گان به جمع کارگردانان کمپانی وارنر برادرز باعث شد که جایگاه این کمپانی در چشم طرفداران داستان‌های کمیک، از مارول بالاتر برود.

بسیاری از طرفداران مارول از ماجرای اخراج گان، به دلیل اظهارنظرهایی که در توییتر خود کرده بود، ناراحت شدند و از تصمیم‌گیری‌ شتاب‌زده کمپانی تعجب کردند. همکاری با گان، کمپانی وارنر برادرز را ریسک‌پذیرتر جلوه می‌دهد و یا حداقل نشان می‌دهد که این کمپانی برای افراد بااستعداد ارزش قائل است.

درنهایت به نظر می‌رسد ایده واگذار کردن فیلم دوم «جوخه انتحار» به گان، تصمیم درست و به‌جایی بوده است، تصمیمی که هم به نفع او و هم به نفع کمپانی وارنر برادرز است تا بتواند از فرصتی که مارول از دست داد، به بهترین نحو استفاده کند. چه کسی می‌داند بعداً چه پیش می‌آید؟ دست‌اندرکاران فیلم‌های «کاپیتان آمریکا» Captain America، ساخت فیلم‌های «سوپرمن» را به عهده می‌گیرند؟!
این مطلب از نوشته گرایم مک‌میلان Graeme McMilan در سایت هالیوود ریپورتر The Hollywood Reporter گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان