حاتمیان تاکید کرد:

بهترین تصمیمات همواره در شورای عالی آب اتخاذ شده

عضو ناظر مجلس در "شورای عالی آب" گفت: با اینکه بهترین تصمیمات همواره در شورای عالی آب اتخاذ شده، ولی متاسفانه هنوز با مشکلات عدیده ای در زمینه آب در کشور روبرو هستیم.

بهترین تصمیمات همواره در شورای عالی آب اتخاذ شده
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، عبدالله حاتمیان با تاکید بر اینکه محور برنامه شورای عالی آب مساله کم آبی در کشور و تداوم خشکسالی ها و مساله توزیع آب در بین حوزه های مختلف کشور است، تصریح کرد: این شورا مسایل ریشه ای آب را در کشور بررسی می کند، اما مسایل جزیی تر در وزارت نیرو بررسی می شود. 

وظیفه بررسی تامین، توزیع و مصرف آب در کشور

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شورای عالی آب به منظور هماهنگی و سیاستگذاری در زمینه تامین، توزیع و مصرف آب در کشور تشکیل می شود و تصمیمات این شورا لازم الاجرا است.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی، در ادامه به اعضای این شورا اشاره کرد و افزود: این شورا مشتمل بر وزیر نیرو، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر صنایع و معادن، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، یک عضو کمیسیون کشاورزی، دو متخصص در بخش کشاورزی است و ریاست این شورا نیز به عهده رییس جمهور و یا معاون اول وی است.

حق آبه ها؛ موضوع مهم مطرح شده در شورا 

عضو ناظر مجلس در "شورای عالی آب" موضوع حق آبه ها را از جمله موضوعاتی دانست که در این شورا به جد روی آن بررسی می شود و خاطرنشان کرد: شورا مصوباتی در خصوص حق آبه  استان های خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری و سایر مناطق داشته و در واقع با اینکه بهترین تصمیمات همواره در شورای عالی آب اتخاذ شده؛ ولی متاسفانه ما هنوز با مشکلات عدیده ای در زمینه آب در کشور روبرو هستیم.

مصوبات لازم الاجرای شورا

حاتمیان که به تازگی به عنوان عضو ناظر از سوی مجلس شورای اسلامی به این شورا معرفی شده است، تاکید کرد: مصوبات این شورا لازم الاجراست؛ اما اشکال کار در وجود مشکلات مختلف در کشور در زمینه آب این است که ما به هر میزان مجهزتر می شویم، در مقابل بارندگی ها کمتر شده و نیاز ما به آب بیشتر می شود. بنابراین به اعتقاد من با اینکه مصوبات شورا در کشور اجرایی می شود؛ اما گره گشایی برای مشکلات جزیی تر بر عهده وزارت خانه های دیگر از جمله وزارت جهاد کشاورزی و یا وزارت نیرو است./

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان