عصبانیت روزنامه سازندگی از انقلابی بودن قیصر امین‌پور!

روزنامه کیهان: اشعار انقلابی و اخلاقی قیصر امین‌پور باعث عصبانیت روزنامه حزب کارگزاران سازندگی شد!

روزنامه‌های اصلاح‌طلب همواره سعی در تحریف واقعیت‌ها و مصادره شخصیت‌ها و چهره‌های محبوب فرهنگ و هنر انقلاب داشته‌اند. در ادامه این تلاش‌های مذبوحانه این بار روزنامه سازندگی در یادداشتی که سطح پایین سواد و پایین بودن قدرت تحلیل نویسنده آن را می‌رساند، تقلا کرد تا «قیصر امین‌پور» را مصادره به مطلوب کند و بگوید که این شاعر از جبهه انقلاب فاصله گرفته بود! این روزنامه حتی از بزرگداشت امین‌پور در روزنامه کیهان نیز ناراحت شده و نوشته است: «روزنامه کیهان و مشتقات‌اش، بر خودی بودن قیصر می‌کوفتند که مدت‌ها بود از آن‌ها فاصله گرفته بود...»
ادعا‌های مطرح شده در این یادداشت درحالی است که روحیه و جنس نگاه امین‌پور، هیچ‌گاه نسبتی با رویکرد روزنامه‌هایی، چون سازندگی که در جهت ترویج شاخص‌های سرمایه‌داری و اشرافیت در جامعه فعالیت می‌کنند، نداشت. نویسنده در این یادداشت بدون توجه به محتوای اخلاق‌گرا و معنوی و همچنین‌اشعار متعدد قیصر امین‌پور با مضامین انقلابی و دفاع مقدسی، صرفا با محور قرار دادن اختلاف این شاعر با برخی نهاد‌ها و ناشران و همچنین نزدیکی و دوری با برخی گروه‌های سیاسی، سعی کرده تا لقب شاعر انقلابی را از قیصر خلع کند! به طور مثال، از نظر روزنامه سازندگی، اینکه امین‌پور کار دانشگاهی را به فعالیت سیاسی ترجیح می‌داد، نشانه دوری این شاعر از انقلاب است! آن هم در شرایطی که نه در رفتار‌های بیرونی قیصر امین‌پور و نه در کارنامه ادبی و‌اشعار وی، هیچ‌گونه زاویه‌ای با انقلاب دیده نمی‌شود.
به طور کلی، استدلال‌های مطرح شده در یادداشت روزنامه سازندگی درباره قیصر امین‌پور، فارغ از حیطه فرهنگ و هنر و به شدت سخیف و سیاست زده است. به طور مثال، خروج این شاعر از حوزه هنری، یک مصداق برای فاصله گرفتن امین‌پور از انقلاب معرفی شده، در حالی که قیصر امین‌پور در اعتراض به عملکرد مدیریت وقت حوزه هنری، یعنی محمدعلی زم از حوزه هنری خارج شد؛ مدیری که همچون حزب کارگزاران سازندگی و روزنامه آن، نگاهی کاسب کارانه و ابزاری به هنر و هنرمندان داشته است.
نکته قابل تأمل این است که جریان سیاسی منتشر‌کننده روزنامه «سازندگی» خود سابقه‌ای طولانی در استفاده از هنرمندان به عنوان ابزار تبلیغات سیاسی دارد. اینکه چنین روزنامه ای، از تقدیر کیهان از قیصر امین‌پور متعجب شده به این دلیل است که کیهان را نیز همچون خودشان فرض کرده‌اند که برای هنرمندان تاریخ مصرف در حد شب انتخابات قائل هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر