توافق سئول و پیونگ‌یانگ برای برچیدن ۱۱ پست نگهبانی مرزی تا اواخر نوامبر

خبرگزاری شنهوا گزارش داد کره شمالی و کره جنوبی روز جمعه توافق کردند که تا اواخر ماه نوامبر ۱۱ پست نگهبانی در مناطق مرزی را جمع آوری کنند.

توافق سئول و پیونگ‌یانگ برای برچیدن 11 پست نگهبانی مرزی تا اواخر نوامبربه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان و به نقل از شینهوا، خبرگزاری شنهوا گزارش داد کره شمالی و کره جنوبی روز جمعه توافق کردند که تا اواخر ماه نوامبر 11 پست نگهبانی در مناطق مرزی را جمع آوری کنند.

این توافق پس از برگزاری مذاکرات عمومی مقامات نظامی 2 کشور در «تونگی لگاک» ساختمان متعلق به کره شمالی در روستای پانمونجوم در نقطه صفر مرزی بین 2 کره حاصل شد.

نمایندگان نظامی 2 طرف در پایان مذاکرات در بیانیه‌ای مشترک از موافقت کره شمالی و کره جنوبی برای عقب نشینی نیرو‌ها و تجهیزات و برچیدن 11 پست نگهبانی تا پایان ماه نوامبر خبر دادند.

سئول و پیونگ یانگ در مذاکرات نظامی پیشین خود بر برچیدن پست‌های نگهبانی از منطقه غیرنظامی شده، موافقت کرده بودند. این پست‌های نگهبانی در پایان جنگ کره 53-1950 و به منظور جدا کردن کره شمالی و جنوبی احداث شده بودند.

در این بیانیه آمده است 2 کره بر برگزاری مذاکرات در سطح کارشناسی در راستای جمع آوری کلیه پست‌های نگهبانی در مناطق مرزی توافق کردند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر