رئیس کل دادگستری گلستان به میزان خبرداد

کاهش ۱۲ درصدی آمار پرونده‌های ضرب و جرح عمدی در محاکم گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: تحلیل آمار و ارقام نشان می‌دهد بهار امسال میزان پرونده‌های ضرب و جرح عمدی در محاکم استان گلستان ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به کاهش آمار 12 درصدی پرونده‌های ضرب و جرح عمدی در محاکم قضایی استان گلستان، گفت: آمار تهدید، سرقت، تخریب و رانندگی بدون گواهینامه نیز در بخش جرایم کیفری بهار امسال کاهش را نشان می‌دهد.

به گفته هاشمیان در جرایم حقوقی نیز، تامین خواسته، طلاق توافقی و مطالبه وجه چک، کاهش یافته است.

هاشمیان افزود: اجرای برنامه‌های پیشگیری با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها و افراد تاثیرگذار استان، از علل کاهش این آمار و ارقام است.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان در ادامه اضافه کرد: سرقت، ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص عادی، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادف، تهدید، تخریب، نگهداری و مالکیت مواد مخدر، رانندگی بدون گواهینامه، کلاهبرداری و خیانت در امانت، به ترتیب بیشترین میزان اتهام در پرونده‌های کیفری استان است.

هاشمیان گفت: مطالبه خسارت دادرسی، مطالبه خسارت تاخیر تادیه، اعسار از پرداخت محکوم به، مطالبه وجه، تامین خواسته، اثبات وقوع بیع، مطالبه وجه چک، طلاق توافقی، اثبات مالکیت و مطالبه خسارت نیز به ترتیب بیشترین خواسته‌های ثبت شده در پرونده‌های حقوقی محاکم استان است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر