رئیس شورا‌های حل اختلاف استان مازندران به میزان خبرداد

رسیدگی به بیش از ۸۰ هزار پرونده در شعب شورا‌های حل اختلاف مازندران

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نژاد از رسیدگی به بیش از ۸۰ هزار پرونده در ۶ ماهه نخست امسال در شورا‌های حل اختلاف استان مازندران خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نژاد رئیس شورا‌های حل اختلاف مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان گفت: در 6 ماه ابتدای امسال، 80 هزار و 153 فقره پرونده وارده شورای حل اختلاف استان شده که از این تعداد با کمک و همکاری قضات و کارکنان شورای حل اختلاف 80 هزار و 515 فقره پرونده مختومه شده است.

وی افزود: رسیدگی به بیش از 80 هزار پرونده از ابتدای سال جاری گواه بر این مطلب است که اعضای شورا‌ها با کمترین بودجه و امکانات با تمام تلاش همگام با دادگستری به مشکلات مردم رسیدگی کرده و از حجم کار دادگستری‌ها کاسته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نژاد در ادامه گفت: 215 شعبه شورای حل اختلاف در استان وجود دارد که از این تعداد 141 شعبه حکمی و 74 شعبه صلحی هستند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: تمام سعی و تلاش کارکنان شورا‌ها بر افزایش آمار صلح و سازش و اصلاح ذات البین بوده و امید است هر روز بیشتر به این مهم نائل شویم.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نژاد با بیان اینکه در تمام دادگستری‌ها و دادسرا‌های استان واحد صلح و سازش وجود دارد، اظهارکرد: پرونده‌ها علاوه بر صدور رأی به واحد صلح و سازش ارجاع داده می‌شوند تا با تلاش همکاران بتوانیم پرونده‌های بیشتری را به سمت به صلح و سازش سوق دهیم.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و 209 نیرو در شورای حل اختلاف استان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد 530 نفر همکاران اداری و تعداد 679 نفرعضو اصلی و عدل البدل هستند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر