در پی انتشار تصاویری از آیتالله شبیری زنجانی در دیدار با یکی از سران فتنه، آیتالله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین طی نامهای خطاب به وی خواستار رعایت شئون مرجعیت و احترام نظام اسلامی حاکم شد، به دنبال انتشار این نامه مدعیان اصلاحات در روزنامهها و رسانههای خود نگران شان مرجعیت شده و به عنوان نمونه روزنامه زنجیرهای اعتماد در شماره دیروز خود از نگرانی عمومی از آن چه آن را اهانت به ساحت مراجع عظام در پی انتقاد تند آیتالله یزدی از آیتالله شبیری زنجانی خواند خبر داد!
در این روزنامه یادداشت دیگری نیز با استناد به نامه آیتالله یزدی به آیتالله شبیری زنجانی با عنوان «فاین تذهبون» به قلم موسوی تبریزی منتشر شده است.
اما نگرانی مدعیان اصلاحات درباره رعایت نشدن «شان مرجعیت» از عجایب روزگار است، آنان که تا دیروز تقلید را کار میمون میدانستند امروز مدعی حیثیت مرجعیت شدهاند و این چیزی جز نفاق نیست.
از توهین به امام رضا(ع) تا اهانت به امام حسین(ع)
اردیبهشت ماه سال جاری خبری در رسانهها منتشر شد که بر اساس آن «امیرحسین میراسماعیلی» خبرنگار روزنامه اصلاحطلب «جهان صنعت» در توئیتی به ساحت امام رضا(ع) اهانت کرده بود، کیهان از ذکر توهین به کار رفته در نوشته آن خبرنگار معذور است ولی انتشار خبر این توهین افکار عمومی را به شدت جریحهدار کرده و مردم خواستار برخورد شدید با این خبرنگار شدند.
بعد از چند روز خبری منتشر شد که نشان میداد خبرنگار فوق که تلاش داشت از کشور متواری شود در فرودگاه دستگیر شد، فارغ از این که این فرد چند روز بعد با قرار وثیقه آزاد شد و طبیعی است که حکم افراد هتاک به ائمه اطهار بسیار سنگین باید باشد عدم برخورد قاطع و مسئولانه که ضروری مینمود سبب ساز آن گشت که هفته گذشته یک خبرنگار مدعی اصلاحات دیگر در روزنامه زنجیرهای ابتکار به ساحت امام حسین(ع) اهانت کرد. رسانههای مدعی اصلاحطلبی در مقابل این هتاکی سکوت اختیار کردند.
آنان که تقلید را کار میمون میدانستند!
21 خرداد 1381، هاشم آغاجری یکی از مدعیان اصلاحات در خانه معلم همدان به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد درگذشت دکتر شریعتی به سخنرانی پرداخت و در سخنرانی خود با عنوان «پروتستانتیسم اسلامی» به «اسلام، شیعه و روحانیت» اهانت کرد.
آغاجری بدون در نظر گرفتن تفاوتهای بنیادی مسیحیت قرون وسطی و اسلام ناب از پروتستانتیسم اسلامی سخن به میان آورد و روحانیت، مرجعیت، مردم و مقدسات را به باد تمسخر گرفت.
وی در این سخنرانی آموزههای دین را «سیاه و تاریک» لقب داد و مردم را به واسطه تقلید میمونصفت خواند و تصریح کرد «رابطه با مردم رابطه معلم و متعلم است نه رابطه مراد و مرید، نه رابطه مقلِّد و مقلَّد که تقلید بکنید. مگر مردم میمون هستند که تقلید بکنند؟!»
به دنبال برخورد قضایی صورت گرفته با آغاجری روزنامههای زنجیرهای و دیگر مدعیان اصلاحات به میانه میدان آمده و به شدت از او دفاع کردند.
انکار ولایت امیرالمومنین(ع) در روزنامه زنجیرهای
روزنامه زنجیرهای بهار در اولین روز آبان 1392 طی یادداشتی در آستانه غدیر خم با عنوان «امام؛ پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟» ولایت امیرالمومنین را انکار کرد.
این اهانت به مقدسات تشیع در روزنامه زنجیرهای بهار آن هم در آستانه عید غدیر به گفته کارشناسان برنامهریزی شده بود و از این رو این روزنامه توقیف شد.
به دنبال این اهانت آیتالله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید طی سخنان شدیداللحنی در آغاز درس خارج فقه تاکید کرد: «در یکی از روزنامهها، حملات شدید، کمسابقه یا بیسابقهای به عقاید تشیع شده و مباحث زشتی درباره ولایت امیرالمومنین(ع) مطرح شده است، اگرچه این روزنامه توقیف شده ولی نباید به این قناعت شود.»
مرور روزنامههای زنجیرهای دوره اصلاحات نیز نشاندهنده آن است که این روزنامهها از توهین و تشکیک در مبانی دینی فروگذار نمیکردند.
توهین به امام حسین(ع) با انتشار تصویر مبتذل
«شادی صدر» وکیل و روزنامهنگار فراری مدعی اصلاحات فرد دیگری است که سابقه هتاکی به امام حسین(ع) را در پرونده خود دارد.
خرداد ماه سال 1395 شادی صدر با انتشار تصویری مبتذل به ساحت مقدس امام حسین(ع) اهانت کرد. به دنبال اهانت شادی صدر به نمادهای دینی و مقدسات شیعه 66 حقوقدان در بیانیهای تاکید کردند: «ما خواهان استرداد، محاکمه و مجازات شادی صدر هستیم تا زین پس، احدی نتواند با سوءاستفاده از آزادی رسانهای، حقوق دینی و بشری مسلمانان را خدشهدار کند.»
شادی صدر پس از انتشار تصویر هتک حرمت به شعائر حسینی و مواجهه با واکنش گسترده مردم بر بیشرمی خود اصرار کرد و در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: «تقدسزدایی از امر مقدس و فروریختن هر آنچه مقدس است، جوهره مدرنیته است. شوخی با امر مقدس و تابوزدایی هم جزیی از همین روند مدرن شدن جامعه است.»
ماهیت اسلام فتنهگران
مجید محمدی عضو حلقه کیان به عنوان یک مهره فراری به خوبی روحیه منافقانه مدعیان اصلاحات را توصیف کرده است.
وی اواخر مهرماه 1388 در وبسایت رادیو فردا نوشت: «اعضای جنبش سبز اهل ریاضت نیستند. میخواهند با شورت کوتاه و تاپ بیرون بیایند. میخواهند سینه بزنند و اگر هوس کردند، شرابی بنوشند. آنها در ملا عام روزهخواری میکنند و نصر من الله و فتح قریب سر میدهند. در نماز جمعه با کفش و به صورتی مختلط پشت سر هاشمی نماز میخوانند و جای صلوات، سوت و کف میزنند»
همین فرد چندی بعد در یادداشتی دیگر نوشت: «اسلامگرایی جدیترین مانع و مخاطره انگیزترین مشکلها در برابر جنبش سبز است. ریشههای فرهنگی و اجتماعی اسلامگرایی که به تاسیس و تداوم جمهوری اسلامی منجر شدند، هنوز در جامعه ایران زندهاند. آنچه خطر جدی در برابر جنبش سبز است، نام جمهوری اسلامی نیست بلکه اسلامگرایی است. اسلامگرایی در ایران قوی است. در ضرورت جدی گرفتن اسلامگرایی و اهمیت آن همین بس که بیش از سه دهه حکومت را سر پا نگاه داشته است. این ایدئولوژی از نفس نیفتاده و بر زمین زدن و ضربه فنی کردن آن کاری است بس دشوار.»
نمونههای گفته شده تنها گوشههایی از سابقه جریان مدعی اصلاحات است، جریانی که برای فرار از توضیح درباره خیانتهایی که کرده است هر از گاهی به دنبال حاشیهسازی است، مدعیان اصلاحات همه ساله در موعد تنظیم و تصویب بودجه به هزینههای فرهنگی برای تبلیغ اسلام و انقلاب و بودجه نهادهای انقلابی از جمله حوزه اعتراض و انتقاد کرده ولی روز دیگر که گمان میکنند از یک نردبان میتوانند بالا رفته و ارزشها را مورد هجمه قرار دهند ژست دفاع از مرجعیت را نیز میگیرند.
با این اوصاف، مدعیان اصلاحات هیچ علاقهای به مرجعیت و حتی مقدسات مسلم شیعه و اسلام ندارند و تنها برای منافع خود دست به بازی زدهاند، همانها که در فتنه 88 به دنبال خط زدن بر روی اسلام بودند امروز منافقانه پشت مرجعیت سنگر گرفتهاند و منافقانه مدعی حفظ شان مرجعیت شدهاند.
این دورویی و نفاق جریان اصلاحات البته در یک مسئله دیگر هم ریشه دارد. وضعیت امروز کشور ناشی از نوع نگاه و مدیریت این جریان است و برای فرار از پاسخگویی به افکار عمومی، چه راهی بهتر از جاروجنجال درباره مسائل غیرمرتبط و سرگرم کردن مردم به سایر امور برای لاپوشانی دسته گلی که به آب دادهاند!
منبع:کیهان