باکس آفیس آخر هفته: Halloween فروش هولناکی رقم می‌زند

فیلم «هالووین» Halloween از بلوم‌هاوس Blumhouse و یونیورسال Universal بدون شک لباس موردنظر خود برای هالووین را انتخاب کرده است — هیولای پول‌چاپ‌کن

فیلم «هالووین» Halloween از بلوم‌هاوس Blumhouse و یونیورسال Universal بدون شک لباس موردنظر خود برای هالووین را انتخاب کرده است — هیولای پول‌چاپ‌کن.
به لطف «ونوم» Venom، «ستاره‌ای متولد شده است» A Star Is Born و حالا «هالووین» Halloween درآمد باکس آفیس ماه اکتبر در داخل آمریکا به عدد 789.9 میلیون دلاری رسیده است که رکورد جدیدی نسبت به رکورد قبلی در سال 2014 (با فروش 757 میلیون دلار) محسوب می‌شود.قسمت دوم مجموعه فیلم «هالووین» Halloween — در ادامه‌ی قسمت اول آن‌که در سال 1978 اکران شد — فروش استثنایی 32 میلیون دلاری از 3990 سالن سینما را در دومین آخر هفته‌ی اکران خود رقم زد. این فیلم در این آخر هفته جایگاه خود در صدر جدول باکس آفیس را حفظ کرد و جمع فروش خود را به 126.7 میلیون دلار رساند. این بهترین فروش برای یک فیلم ترسناک مثبت 17 سال، پس از فیلم «آن» It در سال گذشته محسوب می‌شود. همچنین بدون در نظر گرفتن تورم، می‌توان آن را پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در این ژانر دانست.
سایر دستاوردهای چشمگیر «هالووین» Halloween در آمریکای شمالی این است که یکی از بهترین اکران‌ها در بازه‌ی زمانی هالووین را داشته است.

این فیلم همچنین به‌سرعت توانسته است پس از «برو بیرون» Get Out و «شکافته» Split پرفروش‌ترین فیلم کمپانی بلوم‌هاوس Blumhouse شود. فروش مخوف «هالووین» Halloween در دومین آخر هفته‌ی خود بدون شک تا حدی متأثر از نمایش آن در سالن‌های آی‌مکس Imax است که تا قبل از این آخر هفته، فیلم درام فضانوردی «نخستین انسان» First Man از کمپانی یونیورسال Universal را پخش می‌کردند.
از فیلم‌های باقی مانده از هفته‌های گذشته، «ستاره‌ای متولد شده است» A Star Is Born و «ونوم» Venom به فروش پرقدرت خود در چهارمین آخر هفته‌ی اکرانشان ادامه دادند.

«ستاره‌ای متولد شده است» A Star Is Born از کمپانی برادران وارنر Warner Bros. با 14.1 میلیون دلار فروش از 3904 منطقه به جمع فروش 148.7 میلیون دلار در داخل آمریکا رسید و در جایگاه دوم جدول باکس آفیس قرار گرفت. این فیلم در خارج از آمریکا، پس از فروختن 17.6 میلیون دلار از 75 مارکت، مرز فروش 100 میلیون دلاری را در این آخر هفته عبور کرد و جمع فروش خارجی خود را به 104.6 میلیون دلار و جمع فروش جهانی خود را به 253.3 میلیون دلار رساند.
«ونوم» Venom از کمپانی سونی Sony با 10.8 میلیون دلار فروش در 3567 سالن سینما به جمع فروش 187.3 میلیون دلار در داخل آمریکا دست‌یافت و جایگاه سوم را به دست آورد.درحالی‌که فروش خارجی این فیلم، پس از فروختن 17.3 میلیون دلار دیگر در 65 مارکت خارجی، به 321.1 میلیون دلار و فروش جهانی‌اش، با گذر از مرز 500 میلیون دلار، به 504.8 میلیون دلار رسید.«هالووین» Halloween تنها فیلم ترسناک آخر هفته نبود که در تعطیلات هالووین مو بر تن تماشاگران سیخ کند، فیلم «مورمور 2: هالووین جن‌زده» Goosebumps 2: Haunted Halloween از کمپانی سونی Sony با فروختن 7.5 میلیون دلار فروش از 3723 سالن سینما در سومین آخر هفته‌ی خود به جمع فروش 38.3 میلیون دلار در داخل آمریکا دست‌یافت و جمع فروش جهانی‌اش به 62.5 میلیون دلار رسید.
«مورمور 2» Goosebumps 2 توانست از فیلم تازه وارد «قاتل شکارچی» Hunter Killer با درخشش جرارد باتلر Gerard Butler، گری اولدمن Gary Oldman و کامن Common پیشی بگیرد. این فیلم از کمپانی لاینزگیت Lionsgate و میلنیوم Millennium با فروش اندک 6.7 میلیون دلار از 2720 سالن سینما در جایگاه پنجم جدول باکس آفیس آمریکای شمالی قرار گرفت.«قاتل شکارچی» Hunter Killer که امتیاز A- در سینمااسکور دریافت کرد، درباره‌ی یک کاپیتان زیردریایی آمریکایی است که در تلاش است یک کودتای روسی که قصد براندازی رئیس‌جمهور را دارد را متوقف کند. او تیمی از نیروهای دریایی را برای نجات دادن رئیس‌جمهور ربوده شده و جلوگیری از شروع شدن جنگ جهانی سوم، ترتیب می‌دهد. کمپانی لاینزگیت Lionsgate حقوق مادی و معنوی این فیلم را از کمپانی میلنیوم Millennium خریداری کرده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان