ماهان شبکه ایرانیان

همراه با سریال‌های روز جهان/ از عاشقانه‌ای تاریخی تا تریلری سیاسی

تب سریال بینی چند سالی است که حسابی در جهان و البته کشور ما بالا گرفته است

تب سریال بینی چند سالی است که حسابی در جهان و البته کشور ما بالا گرفته است. از وقتی در آمریکا و کشورهای اروپایی سریال‌سازی هم مانند تولید فیلم به چرخه اقتصادی اضافه شد و سودآوری تجاری‌اش با رسانه سینما به رقابت پرداخت، شاهد تولید سریال‌هایی بسیار با کیفیت هستیم که در جذب مخاطب گوی سبقت را از فیلم‌های سینمایی ربوده‌اند. این رقابت تا جایی پیش رفته است که ستارگان درجه یک هالیوود تمایل بسیاری برای حضور در سریال‌های خوب شبکه‌های موفق دارند و یکی پس از دیگری به پروژه‌های عظیم سریال‌سازی شبکه‌های قدرتمند محلق می‌شوند. از طرفی لذت تماشای سریال به نسبت دیدن فیلم از جنسی متفاوت است. سریال اشتیاقی برای تعقیب داستان و دنبال کردن ماجراها به دنبال دارد که برای مخاطب بسیار جذاب و دلنشین است.

در سومین بخش از معرفی سریال‌های روز جهان در بنیتا با معرفی سه سریال «پولدارک»، «رابطه» و «میهن» همراه شما هستیم.  

  

Poldark/ عاشقانه ی انگلیسی 

عاشقانه ی انگلیسی

 داستان این سریال در سال 1783 روایت می‌شود، وقتی راس پولدارک پس از گذشت سه سال  از جنگ استقلال آمریکا به خانه بازگشته است و متوجه می‌شود که پدرش مُرده، خانه بزرگ آنها ویران شده، ثروتشان از دست رفته و نامزدش به نامزدی پسر عمویش در آمده است. او در راه برگشت به خانه دختری را از کتک خوردن نجات می‌دهد و او را به عنوان خدمتکار آشپزخانه استخدام می‌کند، اما همشهری‌هایش از برگشتن بچه پولدار شهرشان که قصد پس گرفتن موقعیت اجتماعیش را دارد زیاد راضی نیستند و همین باعث ایجاد بر خوردهایی بین آنها و راس می‌شود که عواقب ناخوشایندی را برای وی در پی دارد...

ژانر: تاریخی، عاشقانه

خالق: ادوارد بزل گت، ویل مک گریگور

بازیگران: ایدن ترنر، النور تاملینسون، روبی بنتال، بیتی ادنی

«پولدارک» یک درام بریتانیایی-آمریکایی است که بر‌اساس رمان تاریخی «پولدارک»، نوشته وینستون گراهام ساخته شده است. اگر از طرفداران سریال‌های خارجی باشید حتما می‌دانید که کمتر پیش می‌آید سریال‌های انگلیسی ناامیدکننده از آب دربیایند و «پولدارک» هم از این قاعده مستثنی نیست. ایدن ترنر در این سریال نقش یک کاپیتان مثبت و مصمم را بازی می‌کند که تصمیم دارد همه اتفاقات تلخی که در زمان جنگ برای زندگی‌اش رخ داده جبران کرده و معادنی را که از پدر و عمویش به ارث رسیده بازگشایی کند. البته در این مسیر دشمنانی هم وجود دارند که تمایلی به موفقیت پولدارک ندارند و مدام سنگ‌اندازی می‌کنند.

در وهله اول، این داستان جذاب و شخصیت‌پردازی بسیار خوب سریال و البته حضور بازیگران خوش‌چهره و کاریزماتیک است که شما را جذب می‌کند اما در کنار اینها سریال دارای مزایای دیگری هم است. از جمله طراحی صحنه و لباس بسیار عالی و لوکیشن‌هایی که حقیقتا چشم‌نواز هستند.

روابط شخصیت‌های اصلی سریال با هم و فراز و نشیب این ارتباطات و گذشته‌ای که کاراکترها با هم داشته‌اند به بهترین و موجزترین شکل در سریال به تصویر کشیده شده است. اگر از طرفداران سریال‌های درام انگلیسی هستید و قصه‌های عاشقانه را دوست دارید حتما «پولدارک» را ببینید. ضمن اینکه اغلب سریال‌های اقتباسی به واسطه پشتوانه غنی ادبی دست‌کم داستان گیرایی دارند و در مورد سریال «پولدارک» این داستان با سلیقه بصری نیز همراه شده است.  

فصل دوم این سریال به اتمام رسیده و پاییز فصل سوم روی آنتن خواهد رفت.

  

The Affair/ دومینوی خطا  

دومینوی خطا

 نواه یک مرد متاهل، نویسنده و معلم مدرسه در نیویورک است که به پدر زن پولدارش وابسته است و خودش از این وابستگی نفرت دارد. او به یک خدمتکار رستوران به نام  آلیسون علاقمند می‌شود و همسرش را ترک می‌کند و...

ژانر: درام، اجتماعی  

خالق: سارا تریم

بازیگران: دومنیک وست، روث ویلسون، مورا ترنی

سریال «رابطه» اگرچه داستانی درام و عاطفی دارد اما نوع روایت‌اش کاملا مانند سریال‌های پلیسی و معمایی است. داستان از زاویه دید چهار شخصیت اصلی که دو زوج جوان هستند روایت می‌شود و هر روایت سروشکل خودش را دارد که گاهی کاملا با روایت دیگر در تضاد است و این خود مخاطب است که باید شخصیت‌ها را قضاوت کرده و از بین این داستان‌ها یکی را به عنوان ماجرای حقیقی انتخاب کرده یا در بی طرفانه‌ترین حالت فقط نظاره‌گر باشد و سعی کند بین این داستان‌ها تعادلی را در ذهن خود ایجاد کند.

اگرچه برداشت اولیه مخاطبان از روی اسم و خلاصه داستان این سریال تماشای دوباره یک ملودرام عاشقانه‌ی تکراری و بارها گفته شده‌ی دیگر است، اما سازندگان با اضافه کردن یکی دو عنصر نوآورانه، از دل قصه‌ آشنای رابطه‌ عاشقانه اما مخفیانه‌‌ی یک مرد و زن به نتیجه‌‌‌ای کاملا تازه، احساسات‌ برانگیز و عمیق رسیده‌اند که آن را از یک ملودرام سطحی فراتر می‌برد و به‌ طرز مرموزی، پیچیده و بحث‌‌برانگیز می‌کند.

درواقع داستان اصلی سریال حول محور بحث بسیار نخ‌نما شده خیانت می‌چرخد اما سازندگان اثر با نگاه خلاقانه‌شان این قصه کهنه را با ساختاری نو روایت کرده و مخاطب را مجبور می‌کنند که درباره کنش‌ها و واکنش‌های کاراکترها فکر کنند. قصه صراحتا به تماشاگرش هشدار می‌دهد که هر تصمیمی چه درست و چه غلط همانند یک دومینو عمل کرده و نه تنها زندگی خودمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد که موج‌هایش به راحتی می‌تواند زندگی و حتی سرنوشت اطرافیان‌مان را هم تغییر دهد. اگر به تماشای سریال‌های درام با داستانی چالش‌برانگیز علاقمند هستید تماشای سریال «رابطه» را از دست ندهید.

فصل دوم این سریال به تازگی به اتمام رسیده و برای فصل سوم تمدید شده است.

  

Homeland / توهم توطئه  

توهم توطئه

 در یک روز عادی اتفاقی عجیب همه را شگفت‌زده می‌کند . طی یک عملیات نیروهای ویژۀ آمریکا در عراق، مردی پیدا می‌شود که 8 سال پیش مرگش اعلام شده بود. مردی که محاسنش بلند شده و از تمدن برای چندین سال دور بوده . آن مرد کسی نیست جز «اسکات برودی» .او در این 8 سال اسیر نیروهای القاعده بوده و بر اثرِ تصادف توسط نیروهای ویژه پیدا می‌شود. موجِ شادی در میان مردم آمریکا می‌خروشد...سربازِ وطن به آغوش میهن بازگشته، حتی رئیس جمهور هم این بازگشت را به وی خوش آمد می‌گوید. اما آیا همه چیز به همین سادگیست؟

ژانر: درام، سیاسی ،جاسوسی

خالق:الکس گانسا 

بازیگران: کلیر دانس، دامیان لوئیس، مورینا بکربن، دیوید هارود. 

سریال «میهن» را از دو بُعد می‌توان برسی کرد. ابتدا از بُعد ساختار و داستان و دوم از نظر سیاسی و دیپلماتیک. از بُعد ساختار و داستان با سریالی گیرا طرف هستیم که دست‌کم تا پایان فصل سوم بسیار خوب و پرکشش پیش می‌رود و به راحتی مخاطب را با خود و داستان پرتعلیق‌اش همراه می‌کند. شخصیت‌پردازی ، بازی‌ها، داستانک‌های فرعی و قصه‌های جاسوسی اصلی کاملا قابلیت میخکوب کردن مخاطب پای تلویزیون را دارند. البته سریال پس از مرگ یکی از شخصیت‌های اصلی اُفت بسیار شدید دارد و شاید اگر سریال در همان فصل به اتمام می‌رسید بهتر بود اما سازندگان سریال «میهن» از این منبع سیاسی نهایت استفاده را برای محق جلوه دادن خود در عرصه دیپلماتیک خارجی می‌کنند و برایشان حکم چاه نفتی را دارد که فعلا می‌توانند با تزریق قصه‌های جدید از آن سود ببرند.

 اینجاست که به بحث سیاسی قضیه می‌رسیم و جایی که دیگر همه چیز از هنر فاصله گرفته و رنگ و بوی منفعت‌طلبی و خود محق‌بینی پیدا می‌کند. سریال با اینکه ژست بی‌طرفی دارد و حتی گاهی ماموران ضد جاسوسی سیا را گناهکار نشان می‌دهد اما درنهایت با توهم توطئه که افراطی‌های همه کشورهای دنیا به یک شکل و با یک خط فکری مشترک با آن دست به گریبان هستند روبروست. اگر از طرفداران سریال‌های معمانی و جاسوسی هستید سریال «میهن» دست‌کم تا پایان فصل سوم برایتان جذاب خواهد بود.

 فصل ششم این سریال هم اکنون در حال پخش است.  

اگر دوست داشته باشید می‌توانید سری هم به مطلب «همراه با سریال های روز جهان/ از قصه‌های پریان تا شرلوک هلمز آمریکایی» بزنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان