محمد عزیزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: در سال های گذشته به سبب پایین بودن نرخ ارز و صرفه اقتصادی واردات قطعه، قطعه سازان کشور به واردات قطعه روی آوردند. در حال حاضر با افزایش نرخ ارز واردات قطعه صرفه اقتصادی ندارد و فرصت بسیار خوبی برای تولیدکنندگان داخلی بوجود آمده تا از این فرصت استفاده کنند.
به گزارش
خودروبانک و به نقل از دنیای خودرو، محمد عزیزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه صحبت های خود اضافه کرد: به دلیل متنوع نبودن محصولات در کشور قطعه سازان هیچوقت به توسعه و صادرات و انتقال فناوری فکر نکرده و فقط قطعات پراید و پژو را تولید میکنند. همچنین در صنعت قطعه سازی 400 تا 500 هزار شغل وجود دارد و این در شرایطی است که بیش از 50 درصد از قطعات متنوع لوازم یدکی خودرو در کشور چینی هستند.
درواقع باید گفت که بخش اعظم اشتغالزایی صنعت خودرو کشور به شمار بالای شاغلین در صنعت قطعه سازی ارتباط دارد و با شرایط فعلی به نظر می رسد که خطرات بزرگی شغل ایشان و کلیت صنعت قطعه سازی و خودروسازی را با تهدید مواجه کرده است. خطراتی که تصور راه گریزی از آن ها چندان ساده نیست.