با درمان های خانگی با گلودرد مبارزه کنید!

گلودرد یکی از علائم ناخوشایندی است که معمولا به علت وجود عفونت در سیستم فوقانی تنفسی یا لوزه ظاهر خواهد شد. گلودردمی تواند باعث ایجاد تحریک، سوزش سر دل و ناراحتی در خوردن غذا شود. برای بهبود گلودرد از روش های طبیعی بهره بگیرید.

گلودرد یکی از علائم ناخوشایندی است که معمولا به علت وجود عفونت در سیستم فوقانی تنفسی یا لوزه ظاهر خواهد شد. گلودردمی تواند باعث ایجاد تحریک، سوزش سر دل و ناراحتی در خوردن غذا شود. اغلب اوقات این یک مشکل جدی نیست و در عرض چند روز خود را درمان می کند. اما گاهی اوقات می تواند عوارضی باشد که نیاز به نسخه پزشکی دارد. امروزه بسیاری از درمان های طبیعی و دارویی وجود دارد که به کاهش درد و درمان گلو درد کمک می کند. با این وجود، خوب است که برخی نکات را در نظر داشته باشید که به بهبود سرعت خود کمک می کند. در این مقاله می توانید لیستی از نکات مهم برای درمان گلو درد را بیابید.

 

درمان خانگی گلودرد

 

آب زیادی بنوشید

برای مقابله با سوزش ناشی از گلودرد، شما نیاز به افزایش مصرف آب دارید. این مایع گلو را روان می کند و به بهبود گلودرد کمک می کند. بهتر است آب آشامیدنی را ولرم بخورید، زیرا آب سرد در واقع می تواند وضعیت را بدتر کند. هر روز برای تسکین گلو درد خود بین 6 تا 8 لیوان بنوشید. همچنین می توانید علاوه بر آب، از دمنوش های گیاهی توصیه شده برای درمان گلودرد استفاده نمایید.

 

آب نمک غرغره کنید

ترکیب ساده نمک و آب می تواند به اندازه کافی برای ضدعفونی دهان و گلو مفید باشد. این راه حل رشد باکتری ها را متوقف می کند و باعث کاهش التهاب می شود. کمی نمک در یک لیوان آب ولرم ریخته، آن را به هم بزنید و آن را به مدت دو دقیقه، سه بار در غرغره کنید. اطمینان داشته باشید تاثیر فوق العاده این کار را در کاهش التهاب گلودرد مشاهده خواهید کرد.

 

سوپ مرغ بخورید

سوپ مرغ یکی از آن درمان های کلاسیک برای بیماری هایی است که بر سلامت تنفسی شما تأثیر می گذارد. مواد مغذی سوپ مرغ سیستم ایمنی بدن و دفاع در مقابل میکرو ارگانیسم ها تقویت می کند. سوپ مرغ برای کنترل سرفه و احتقان مزمن ایده آل است. بنابراین، این نیز درمان خوبی برای گلو درد است. هر زمانی که سرماخوردگی یا عفونت داشته باشید، سوپ مرغ را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

 

سوپ مرغ

 

از سیگار کشیدن دوری کنید

سموم موجود در سیگار، گلو را خشک کرده و بافت آن را تحریک می کند. اگر در حالی که شما یک عفونت تنفسی داشته باشید سیگار بکشید، معمولا علائم شدیدتری از گلودرد را تجربه می کنید. لازم است نه تنها هنگام داشتن گلودرد، بلکه برای همیشه استعمال سیگار را ترک کنید.

 

به صدای خود استراحت دهید

اگر گلو درد شما به علت عفونت یا استفاده زیاد از حنجره باشد، باید تا زمان بهبود به آن استراحت دهید. تنفس و صدای شما طول می کشد تا بهبود یابد. بهترین راه استراحت گلو است. اجتناب از آواز بلند، فریاد، و یا هرگونه استفاده از تارهای صوتی لازم خواهد بود.

 

رطوبت خانه را کنترل کنید

با استفاده از روش های ساده، رطوبت اطراف خود را کنترل کنید. این کار باعث می شود گلو خشک نشود. محیط خشک می تواند باعث بدترشدن گلودرد شما شود. قرار دادن یک مرطوب کننده در اتاق و استفاده از یک تهویه مطبوع می تواند به حفظ هوای تازه کمک کند. همچنین می توانید از دستگاه بخور نیز استفاده کنید.

 

درمان گلودرد

 

چای بنوشید

انواع مختلفی از چای وجود دارد که به کاهش عفونت و درد گلو کمک می کند. خواص ضد التهابی آن، گلو را آرام کرده و زمان بهبودی را سریعتر می کند. چای گیاهی مانند بابونه، نعناع و زنجبیل انتخاب بسیار خوبی است.

 

سرکه سیب مصرف کنید

اسیدهای ارگانیک در سرکه سیب سرخ کمک می کند تا PH گلو تنظیم شود. این کار برای جلوگیری از سوزش سر دل و رشد باکتری ها مفید خواهد بود. مواد مغذی آن، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند و پاسخ بدن به بیماری های تنفسی را بهبود می بخشند.

 

سیر خام بخورید

حتی زمانی که گلو درد ندارید،ا از خواص سیر استفاده کنید. این ماده یک آنتی بیوتیک طبیعی است که به محافظت از بدن در برابر انواع مختلف عفونت کمک می کند. هنگامی که سیر خام به طور منظم مصرف می شود، برای جلوگیری از بیماری هایی که موجب تحریک در گلو می شود، عالی است. بهتر است یک تکه سیر خام را با معده خالی مصرف کنید.

 

عسل بخورید

با توجه به ویژگی های مرطوب کننده، بهبودی و ضد التهابی عسل ارگانیک، یکی از بهترین راه حل ها برای مشکلاتی است که منجر به گلودرد خواهد شد. استفاده از عسل برای درمان عفونت و یا درد ناشی از خشکی بیش از حد گلو ارزشمند است. بهتر است مصرف سه تا چهار قاشق غذاخوری عسل برای تسکین ناراحتی را در برنامه روزانه خود قرار دهید. این توصیه های ساده را برای خلاص شدن از شر گلو درد آزار دهنده دنبال کنید. اگر بعد از چند روز بهبودی حاصل نشد، با پزشک خود صحبت کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان