هجدهمین نشست اخلاقی دادگستری استان کردستان برگزار شد

هجدهمین نشست اخلاقی دادگستری کردستان با حضور معاونین رئیس کل، قضات و کارکنان دادگستری و با سخنرانی حجت السلام و المسلمین سید رضا مدرسی از اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد.

هجدهمین نشست اخلاقی دادگستری استان کردستان برگزار شدبه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، هجدهمین نشست اخلاقی دادگستری کردستان با حضور معاونین رئیس کل، قضات و کارکنان دادگستری و با سخنرانی حجت السلام و المسلمین سید رضا مدرسی از اساتید حوزه و دانشگاه در سالن اجتماعات مجتمع شهید بهشتی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام مدرسی ضمن تسلیت اربعین حسینی و ذکر مصائب اهل بیت (ع) به موضوع وحدت میان اهل تشیع و اهل سنت در کشور اشاره کرد و گفت: الحمدلله امسال شیعه و سنی در کنار یکدیگر از کشور‌های اسلامی عاشقانه و عارفانه در پیاده روی اربعین شرکت کردند و این مسیر را طی کردند و خودشان را به کربلا رساندند.

وی عنوان کرد: شیعه و سنى باید خود را متعهد کنند که در راه نزدیک کردن فِرق اسلامى به یکدیگر بکوشند و از محبت و تعامل برادرانه با یکدیگر، حراست و پشتیبانى کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه به فلسفه پیاده روی اربعین و علت آن اشاره کرد و گفت: افرادی پیدا می‌شوند که می‌گویند در برهه‌ای از زمان قرار داریم که انواع وسائل نقلیه برای جابه جایی وجود دارد و با هواپیما و ماشین به راحتی می‌توان سفر کرد و دیگر دلیلی ندارد تا این مسافت را پیاده طی کنند. این افراد نمی‌دانند علت این پیاده روی عشق و ارادت به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است تا عشق و محبت و ارادت به امام حسین (ع) در وجود فرد نباشد او قادر به تحمل سختی‌های سفر و طی کردن مسیر را نخواهد داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان عنوان کرد: فردی که عاشق امیرالمونین حضرت علی (ع) و امام حسین باشد هیچ گاه دروغ نمی‌گوید، نماز را ترک نمی‌کند، خیانت نمی‌کند و زندگی شرافتمندانه‌ای خواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان