طرح «کارت انرژی» برای مدیریت مصرف برق در مرحله ارزیابی است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «داود فرخزاد» امروز (جمعه) در نشستی خبری که در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران برگزار شد، افزود: طرح توزیع کارت انرژی بی شک ابعادی مختلف دارد که باید از جنبه‌های گوناگون مورد ارزیابی قرار گیرد.

فرخزاد گفت: اجرای این طرح هنوز در حد یک ایده است و به مصوبه مجلس شورای اسلامی نیاز دارد.

به گفته وی، کارت انرژی برای تشویق کم مصرفی بین مشترکان توزیع می شود و هیچ هدف دیگری جز مدیریت مصرف را دنبال نمی کند.

فرخزاد در مورد بکارگیری مولدهای اضطراری در اداره ها، شرکت ها و واحدهای صنعتی گفت: استفاده نکردن از مولدها به دلیل گران تر بودن گازوییل نسبت به برق است؛ این مساله باعث می شود کارخانه ها و مراکز مجهز به مولدهای اضطراری، استفاده از برق شبکه سراسری را ترجیح دهند.

وی اعلام کرد: خاموش کردن سیستم ایستگاه های سی.ان.جی و چاه های کشاورزی در زمان اوج مصرف، از روش های مدیریت زمان پیک است.

به گفته فرخزاد، تابستان سال آینده، 6 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی، برقابی و تجدیدپذیر به مدار می آید و به میزان سه هزار مگاوات نیز مدیریت مصرف اعمال می شود.

در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، 70 شرکت خارجی از 18 کشور صاحب فناوری و پیشرو در صنعت برق از جمله اتریش، آلمان، روسیه، ژاپن، انگلیس، چین و آمریکا حضور دارند.

این رویداد بین‌المللی در فضایی به وسعت 39 هزار مترمربع با حضور کارفرماها، مشاوران و پیمانکاران این عرصه برگزار می شود و شرکت‌های تولیدکننده مرتبط با بخش روشنایی، گروه سیم و کابل، تابلوسازان، تجهیزات برقی، اتوماسیون و سیستم‌های ابزار دقیق و خطوط انتقال محصولات خود را در معرض نمایش قرار داده‌اند.

همچنین در این نمایشگاه تولیدات بخش انرژی‌های نو به نمایش گذاشته شده است و شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های نوپا نیز حضور دارند.

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران یازدهم تا چهاردهم آبان‌ماه از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران پذیرای بازدیدکنندگان است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان