واکنش فیفا به مدارک فوتبال لیکس

این اتهامات کار کسانی است که بیرون انداختیم

فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، گزارش اخیر در مورد دخالت جانی اینفانتینو در تخلفات باشگاه های پاری سن ژرمن و منچسترسیتی را رد کرد.

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته رسانه های معتبر دنیا از جمله رویترز و اشپیگل گزارش هایی منتشر کردند که در آنها ادعا شده بود اینفانتینو در زمان حضور در پست دبیر کلی یوفا، به دو باشگاه منچسترسیتی و پاری سن ژرمن کمک کرده بود تا قوانین فیرپلی مالی را دور بزنند.

اما در بیانیه ای که فیفا منتشر کرده، ادعا شده که این اتهامات، توسط افرادی که در زمان سپ بلاتر مسئولیت هایی در فیفا داشتند اما اکنون از این نهاد کنار گذاشته شده اند، مطرح شده است.

در بیانیه فیفا آمده است:" ما مطلع شدیم که امروز گزارش های متعددی در مورد فیفا منتشر شد. چهار هفته قبل، گروهی از روزنامه نگاران، براساس ای میل های شخصی و اطلاعات دیگری که به طور غیرقانونی در اختیار شخص سوم قرار گرفته بود، صدها سوال به فیفا ارسال کردند.

علی رغم اینکه ما به این سوالات به شکلی صریح و صادقانه پاسخ دادیم، بعضی از رسانه ها تصمیم گرفتند که به پاسخ های ما توجهی نکنند و حقایق و مدارک را به طور تعمدی نادیده بگیرند تا فیفا را بی اعتبار  و خوانندگان را گمراه کنند.

 

 

از گزارش هایی که در بعضی از رسانه ها منتشر شده، واضح است تنها یک هدف وجود داشته است: تلاش برای بی اعتبار کردن رهبری جدید فیفا و به ویژه رئیس جانی اینفانتینو و دبیرکل فاطمه سامورا.

از زمانی که مدیران جدید، هدایت فیفا را برعهده گرفتند، تغییراتی ایجاد شد. ما به این تغییرات مفتخر بوده و هستیم. همانطور که همه می دانند، فیفا در سال 2015 در شرایط بدی قرار داشت و نیاز داشت که بعد از دهه ها بی توجهی و سومدیریت، بازیابی شود.

این یک واقعیت است که بسیاری از مدیران سابق فیفا ر حال حاضر در سوئیس و کشورهای دیگر، با جرائم قضایی روبرو هستند. و البته بسیاری از مدیران دیگر فیفا که بخشی از این دوران بی اعتبار بودند یا از آن حمایت می کردند نیز دیگر در فیفا نیستند. در نتیجه، کاملا واضح است که تغییرات در همه سطوح صورت گرفته تا فیفا یک شروع تازه داشته باشد.

 

چندان تعجب برانگیز نیست که بعضی از کسانی که حذف شدند، کنار رفتند و یا آنهایی که راضی نیستند، در حال پخش شایعات اشتباه در مورد مدیران جدید هستند. ما آگاهیم که افرادی هستند که برای منافع شخصی خود، می خواهند چهره فیفا را تخریب کنند.

بنابراین جای تاسف است که بعضی از رسانه ها، گاهی تمایل پیدا می کنند که از چنین ادعاهای اشتباهی حمایت کنند؛ بدون اینکه توجه و بررسی های لازم در مورد تغییراتی که در فیفا از زمان کنار رفتن مدیران قبلی صورت گرفته، داشته باشند.

فیفا از گزارش های تحقیقی استقبال می کند و به روزنامه نگاران متعهد، کاملا احترام می گذارد. ما انتظار نداریم که آنها همیشه دیدگاه ها و عقاید ما را منعکس کنند اما تنها چیزی که می خواهیم این است که ارزیابی منصفانه و درستی از کاری که ما برای فوتبال انجام می دهیم و انجام خواهیم داد، داشته باشند.

ما با خرسندی با همه رسانه هایی که می خواهند درک درست تری از کار ما، تغییراتی که انجام دادیم، پیدا کنند، و آنهایی که مایلند با موفقیت هایی که این نهاد پیش رو دارد، مشارکت داشته باشند، همکاری می کنیم.

برای از بین رفتن هرگونه تردیدی، همچنان لازم است تاکید شود که هیچ یک از گزارش، هیچ گونه تخلف از قوانین و ضوابط را نشان نمی دهد. تردیدی وجود ندارد که نسبت به گذشته، فیفا پیشرفت های قابل توجهی داشته و کاملا متعهد است که به این مسیر ادامه بدهد."

 

 

همچنین در انتهای بیانیه فیفا، از قول جانی اینفانتینو آمده:" ایجاد تغییر، جلو رفتن و متحد کردن افراد برای رسیدن به یک چیز بهتر، همیشه یک چالش است.  و از آنجا که ما با قطعیت، تغییراتی را در فیفا انجام می دهیم، همیشه برای من مسلم بود که با مخالفت هایی جدی روبرو می شوم، به ویژه از سوی کسانی که نمی توانند به نحو شرم آوری از مجموعه ای که عضو آن هستند، بهره ببرند.

اما این چیزی است که من به خاطر آن انتخاب شدم و برای من، تنها یک چیز برای تمرکز وجود دارد: پیشرفت و توسعه فوتبال در سراسر دنیا. و امروز، من بیش از هر زمانی مصمم و متعهد هستم که این کار را ادامه بدهم."

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر