عقب‌نشینی نرخ سکه در بازار؛ دلار در محدوده ۱۴ هزار تومان

نرخ فروش هر دلار آمریکا در تابلوی اعلانات صرافی‌ها در محدوده ۱۴ هزار تومان تا ۱۴ هزار و سیصد تومان درج شده است. در تابلوی صرافی ‌ها قیمت سکه نیز ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

عقب‌نشینی نرخ سکه در بازار؛ دلار در محدوده 14 هزار تومان

ایلنا نوشت: پس از افزایش ناگهانی نرخ انواع ارز در اواسط هفته گذشته و افزایش نرخ دلار به کانال 15 هزار تومان و هر یورو به کانال 17 هزارتومان، از اواخر هفته گذشته شاهد عقب‌نشینی این نرخ بودیم.

این کاهش تا امروز شنبه نیز ادامه داشته است به طوری که نرخ فروش هر دلار آمریکا در تابلوی اعلانات صرافی‌ها در محدوده 14 هزار تومان تا 14 هزار و سیصد تومان درج شده است.

همچنین نرخ فروش دیگر ارز پرتقاضا یعنی یورو در بازه قیمتی 16هزارو دویست تومان و 16 هزار و چهار صد تومان است.

این کاهش در شرایطی است که بسیاری از کارشناسان افزایش قیمت ارز را برای هفته جاری پیش‌بینی می‌کردند. استدلال این گروه ایجاد جو روانی آغاز تحریم‌های اقتصادی آمریکا از 13 آبان و افزایش تقاضای مردم برای تبدیل دارایی‌ها برای در امان ماندن از کاهش ارزش آن بود.

دلار

همتی رییس کل بانک مرکزی در پیامی از برنامه‌ریزی دولت برای ایجاد تعادل در بازار، افزایش قدرت پول ملی و کاهش تورم خبر داده بود.

در سوی دیگر بازار نرخ سکه نیز که تقریبا تابعی از نرخ ارز است همین مسیر را طی کرده است. به طوری که نرخ هر سکه تمام با تصویر امام که هفته پیش تا 5 میلیون تومان نیز صعود داشت در تابلوی صرافی ‌ها 4 میلیون و ششصد هزار تومان است.

همچنین نرخ فروش سکه تمام با طرح قدیم 4 میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان، نیم سکه دو میلیون دویست و سی هزار تومان و ربع سکه یک میلیون و دویست و شصت هزار تومان و سکه گرمی نیز ششصد و چهل هزار تومان است.

دلار2

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان